Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Discussie en vraagbaak over Lybra
mareblu
Posts: 40
Joined: 11 Apr 2009, 22:06

Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by mareblu »

Pas op met de Lybra SW 2.4 JTD die in Den Haag bij een particulier te koop staat: advertentie op autoscout
Het is mijn oude Lybra. Prima auto hoor, maar de vermelde km-stand van 122.000 klopt niet, dat moet 320.000km zijn en dat weet de verkoper. Laat je dus niet oplichten!
NDC_JTD
Posts: 23
Joined: 30 Jul 2011, 23:52

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by NDC_JTD »

Bestaat er echt nog dergelijk crapuul?
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by dickh »

Is er geknoeid (hoe!? om het deduifmeneer te spreken) en zo niet, is er soms ooit een nieuw instrumentenpaneel in gezet?

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
mareblu
Posts: 40
Joined: 11 Apr 2009, 22:06

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by mareblu »

Ja, er is bij km-stand 196.000 een nieuw instrumentenpaneel ingezet omdat er een barst in een printplaat zat waardoor de complete achterverlichting uitviel. Dat was een dure grap en de km-teller stond toen weer op 0. De rekening hiervan is in het bezit van de huidige aanbieder en de NAP is destijds gecorrigeerd zodat voor iedereen duidelijk was dat er 196.000km meer met de auto is gereden dan de teller aangeeft. Ik heb de auto ingeruild bij Seldenrijk in Ermelo, die heeft de complete onderhoudshistorie inclusief dit verhaal in ontvangst genomen. Zij hebben de auto een week lang op hun website aangeboden voor EUR 900 en ze hadden in de omschrijving dit verhaal over de km-stand keurig vermeld op hun site. De huidige aanbieder biedt de auto dus willens en wetens aan met een veel te lage km-stand voor een veel te hoog bedrag. De foto's die bij zijn advertentie staan heeft hij gekopieerd van Seldenrijk. Ik vraag me trouwens af of iemand hier intrapt: welke 11 jaar oude diesel heeft er nu een km-stand van 122.000?
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by de Wit »

Mooi verrot dus.. Gelukkig is een Lybra dermate zeldzaam dat de echte liefhebbers er niet in tuinen. Maar goed, foto 1 bij de advertentie maakt het al verdacht. Waarom zou je geen eigen foto neerzetten maar 1 aanpassen ?
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by de Wit »

Doorgegeven aan autoscout via contactformulier
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
mareblu
Posts: 40
Joined: 11 Apr 2009, 22:06

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by mareblu »

Heb ik gedaan, maar de advertentie blijft gewoon staan. Overigens: de auto zelf is echt prima en kan nog jaren mee, maar die prijs is natuurlijk belachelijk, zeker omdat de APK ook is verlopen, de auto een grote beurt met distributieriem nodig heeft, en 1 of 2 verstuivers aan vervanging toe zijn. Je begint dus met zo'n EUR 1500 aan kosten.
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by dickh »

mareblu Schreef:
-------------------------------------------------------
> de auto zelf is echt prima en kan nog jaren mee

Intieme vraag wellicht, maar waarom wilde je er dan vanaf? Nou? Voor de draad ermee! Mmmm?

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by de Wit »

dickh Schreef:
-------------------------------------------------------
> mareblu Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > de auto zelf is echt prima en kan nog jaren
> mee
>
> Intieme vraag wellicht, maar waarom wilde je er
> dan vanaf? Nou? Voor de draad ermee! Mmmm?
>
> B)-


" omdat de APK ook is verlopen, de auto een grote beurt met distributieriem nodig heeft, en 1 of 2 verstuivers aan vervanging toe zijn. Je begint dus met zo'n EUR 1500 aan kosten "

Zou ook voor mij een legitieme reden zijn om er afscheid van te nemen...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
mareblu
Posts: 40
Joined: 11 Apr 2009, 22:06

Re: Pas op met Lybra die in Den Haag te koop staat

Unread post by mareblu »

Het is echt een prima auto, en ik heb hem altijd goed onderhouden. Sinds een jaar rijd ik veel meer kilometers voor mijn werk, 40.000 per jaar. Al in 2010 stond ik voor de keuze: inruilen of een grote beurt + compleet nieuwe koppeling. In 2011 was de keuze opnieuw inruilen of nieuwe aandrijfassen, draagarmen en banden. En eind 2011 stond ik weer voor de keuze: of er weer EUR 1500 tegenaan gooien en hopelijk weer een jaar verder kunnen (al weet je bij die leeftijd en km-stand nooit of het daarbij blijft), of inruilen voor een 4 jaar oude alfa 159 SW 1.9 JTDM Q-tronic en daar de komende jaren in rijden. Nu ik koos ik voor inruil en hoopte dat de Lybra, die echt nog jaren mee kan, een enthousiaste Lancista als eigenaar zou krijgen. En dat hoop ik nog steeds, maar dan wel zonder dat die bedonderd wordt met een onjuiste km-stand. De advertentie is trouwens verwijderd door autoscout!
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”