Koppeling

Discussie en vraagbaak over Lybra
citroenie
Posts: 27
Joined: 04 Jan 2009, 17:48

Koppeling

Unread post by citroenie »

Kon dit weekend plots opeens heel erg moeilijk koppelen. Moest echt de koppeling geheel tegen de bodem aan trappen,
zodat ik met pijn en moeite de versnelling in zijn 1 kreeg. Het begin stuk van de koppeling (zo'n 90% van de slag) voelt lam.
Krijg de versnelling zonder koppeling trouwens niet in zijn vrij...

Wat kan het zijn? Waar kan ik financieel op rekenen? En weet iemand een fijne garage in de buurt van Amsterdam die
hem van zijn plekje komt slepen?

Mvg

Dirk..
Boudezwijn
Posts: 25
Joined: 13 Aug 2010, 15:21

Re: Koppeling

Unread post by Boudezwijn »

Ik heb dit helaas pas ook meegemaakt. Ik hoopte toen nog dat het de cilinder van het koppelingspedaal was, helaas was de drukgroep kapot. Vervangen was behoorlijk duur: €900,- en dan had ik mazzel dat het vliegwiel nog goed was, anders was het €1700,- geweest. Hopelijk is het bij jou niet de drukgroep...
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Koppeling

Unread post by Koos »

dus wel de drukgroep stuk ,diafragmaveer gebroken
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Bas
Posts: 96
Joined: 30 Dec 2008, 11:44

Re: Koppeling

Unread post by Bas »

Dit klinkt precies zoals ik al eens heb meegemaakt: een lek in het hydraulisch bedieningssysteem van de koppeling. Dat kan zowel in de leiding als in de cylinder (die de drukplaat bedient) zitten. Kosten vallen (relatief) mee, reken op €150 à €200 als de cylinder moet worden vervangen.
Check ook het niveau van je rem-olie, dat zit nl op hetzelfde circuit!

Succes, Bas
citroenie
Posts: 27
Joined: 04 Jan 2009, 17:48

Re: Koppeling

Unread post by citroenie »

Was idd de koppelings cilinder.

Laten vervangen bij SSI in heerhugowaard. Een aanrader...

Mvg

Dirk
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”