sleutel lancia lybra 2000

Discussie en vraagbaak over Lybra
soussi
Posts: 11
Joined: 12 Jan 2011, 19:58

sleutel lancia lybra 2000

Unread post by soussi »

hallo,
Heb mijn sleutel kwijtgespeeld nu de reserve sleutel werkt maar afstandbediening deurvergrendeling af en toe.
Heb dealer gebeld nieuwe sleutel en inlezen 300euro is er volgens jullie een goedkopere oplossing?dank bij voorbaat
DieselTDi
Posts: 488
Joined: 04 Jul 2009, 17:00

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by DieselTDi »

Sleutel niet kwijt raken.
Nieuwe is duur. Misschien via tuynder.nl
Vaak goedkoper.....
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by dickh »

>> Sleutel niet kwijt raken.
Die Deutsche Gründlichkeit ben je wel lekker mee geholpen als sleutelverliezer...

Sleutels heb ik nog wel liggen (neem ze 6/11 wel mee voor liefhebbers), maar moeten inderdaad opnieuw worden ingelezen. Is dat zo duur? Ik herinner me vaag een topic hierover van jaren geleden (2006/7/8?) waarmee iemand een workaround publiceerde waarmee je het zelf kon doen als je een werkende sleutel bij de hand had. Geen idee hoever de geschiedenis op dit forum terug gaat, maar met een beetje geluk moet dat nog op te sporen zijn (als ze na die site-upgrade vaan een paar jaar geleden ook niet de database geschoond hebben tenminste).
Wat sleutels betreft overigens: de batterijen in de Lybra sleutels zijn van een soort dat zeldzaam wordt - de meeste fabrikanten maken dat type niet meer.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
soussi
Posts: 11
Joined: 12 Jan 2011, 19:58

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by soussi »

bedankt voor de reactie ik ga navragen of ik het met zekerheid zo kan doen ?Het inlezen kost 30euro het is de sleutel die zoveel kost bedankt groeten
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by jdebeer »

Wat de batterijen betreft, er zijn nog ruim voldoende batterijen die welliswaar dunner zijn, maar ook goed werken.
Een beetje amateuristisch met een kartonnetje of dun kunststof plaatje erachter past zo een ook.
En kost maar een euro of 4.
Doe ik al een paar jaar.
soussi
Posts: 11
Joined: 12 Jan 2011, 19:58

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by soussi »

Hallo,
Nog een vraag mijn reserve sleutel werkt enkel afstand c.v haakt af en toe af ,heb gelezen dat er iemand een universeel afstandbediedining bij conrad heeft gekocht en werkt prima ?Hoe gaat dat dan te werk?Groeten
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by dickh »

De kwestie is: is het echt de CV of de sleutel?
Test: als je de sleutel niet als afstandsbediening maar fysiek in het slot van de deur gebruikt, gaan de deuren dan alle vier in grendel/ontgrendel stand of niet?
Zo niet, heeft het niets met je sleutel te maken maar met je Centrale Vergrendelings unit.
In het laatste geval: remedie is simpel en vergt 5 minuten, houd een kruiskopschroevedraiier bij de hand:
- haal aan bijrijderskant de vloermat los
- haal de fraai gevormde kunsttof slijtmat weg (zit met klitteband op het tapijt gekleefd)
- je ziet nu een hard plastic kunsttofdeksel. Draai de vier kruiskopschroeven er uit en verwijder dat deksel
- je ziet in de nu geopende geheime ruimte een oranje kastje met links één stekker (met veel draadjes) en rechts twee stekkers (met nog veel meer draadjes)
- trek de onderste stekker aan de rechterkant even los, haal diep adem, en druk hem daarna weer vast
- terwijl je dat laatste doet voltrekt zich de muziek van vier in- (of -uit) het slot springende deuren: Hij doet het weer!
- monteer deksel, herkleef slijtmat en leg de vloermat weer terug, klaar is soussi!
Dit euvel kan zich geheel willekeurig af en toe, bij mij zo eens per anderhalf jaar ofzo, voltrekken.
Door die rechter-onder-stekker er even in en uit te halen, reset de hele deurvergrendelings-unit zich en kan er weer een tijdje tegen.
Nooit ontdekt waarom die af en toe in de stress schiet, maar "hoe kom je er af" is soms interessanter dan "hoe kom je er aan", niewaar?

Cheers,
Dick
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
soussi
Posts: 11
Joined: 12 Jan 2011, 19:58

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by soussi »

Hallo,
bedankt voor je reactie maar mijn sleutel doet het gewoon ,enkel mijn afstandbediening blijft hangen werkt niet altijd lichttje blijft branden soms.
groetjes
NDC_JTD
Posts: 23
Joined: 30 Jul 2011, 23:52

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by NDC_JTD »

Mijn afstandsbediening, openen van de deuren via mijn sleutel Lancia Lybra jtd 1.9 SW 2001 werkt niet weer. Gekend euvel, het schakelaartje op het printje in de sleutel heeft de geest gegeven. Een nieuwe complete sleutel kost tegenwoordig meer dan 250 Euro. Blijkbaar is er ook een oplossing, nl. de sleutel openmaken en het printplaatje met het defecte schakelaartje vervangen en hem daarna opnieuw programmeren. Heeft er iemand daar ervaring mee en waar kan men eventueel het printje kopen? Blijkbaar is het ook mogelijk een wekend printje te recupereren uit een afgedankte maar nog werkende sleutel.
PS.: het printje draagt de code: S108902AN2
ajwillemsen
Posts: 30
Joined: 05 Nov 2010, 12:20

Re: sleutel lancia lybra 2000

Unread post by ajwillemsen »

weet je wel zeker dat het schakelaartje kapot is. Die zitten namelijk in praktisch elk radiobedieningspaneelte en zijn ook verkrijgbaar bij elektro hobbywinkels. Kofferklep zou het dan wel moeten doen ook. Meestal zijn gewoon de gesoldeerde verbindingen van een van de componenten onderbroken. Opnieuw de soldeerbout erop houden kan al genoeg zijn. Heeft bij mij gewerkt iig. Is wel een precies klusje. Ik heb nog niet gehoord dat een van de componenten op het printplaatje echt kapot gaat.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”