Subframe

Discussie en vraagbaak over Lybra
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Subframe

Unread post by dickh »

Prima! Die vervangingscultuur is wel lekker makkelijk maar ben ik nooit een fan van geweest, dus dan is dit het moment waarop we weer ouderwets moeten gaan repareren!
Kost iets meer tijd qua eigen tijd-investering, maar is doorgaans voor wat betreft doorlooptijd wel sneller klaar. Geeft ook véél meer voldoening...

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: Subframe

Unread post by legend »

Magje er aan lassen. Bedoel mag je een plaatje op lassen waar her rot is
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Subframe

Unread post by dickh »

Nou, dat zou ik niet doen. Realistischer is bijvoorbeeld wat sloperijen afbellen/afrijden en kijken of er ergens een te vinden is met een beter subframe dan de jouwe. Die kans is niet ondenkbaar als je bedenkt dat er best wat Lybra's rondrijden waarvan draagarmen en/of subframes vervangen zijn en enkele jaren daarna op de sloop belanden. Dat geldt voor veel onderdelen die de faam hebben er na een jaar of 10 de brui aan te geven of door te rotten.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: Subframe

Unread post by legend »

volgens mij ziet mijn subframe er nog goed uit maar ga er voor de winter wel opervlakige roest weghalen en de boel goed in de tectyl zetten
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Subframe

Unread post by koen_ »

@dick
Het vinden van een goed subframe wordt wel steeds een groter probleem ...
De meeste zijn (nagenoeg) verrot en de prijs van een "nog-net-niet-doorgeroest" subframe benadert inmiddels de nieuwprijs van 2006-2007, nl ca 200 euro :S, jaja, die slopers weten ook wel hoe het zit helaas ...
Als je kans ziet om er een te vinden die recent vervangen was heb je goed mazzel ....

Mogelijk is er op de sloop in bijv Italie nog wel wat beters voor minder geld te vinden, een uitdaging voor onze "Italie-gangers"
.... als er iemand een paar goede vindt, ik hou me aanbevolen :)

Dus, zolang ..., koester wat je hebt, jaarlijks de roest behandelen en voorzien van een goede coating zal in ieder geval de levensduur sterk verlengen ; origineel zijn de subframes nauwelijks beschermd, alleen een slecht zwart laklaagje, zonde eigenlijk ...

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: Subframe

Unread post by legend »

ja koen dat hebben ze uitbesteed stom slechte kwalietijd want dat word straks echt een groot probleem, ja nieuw laten maken maar dat kost wat
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Subframe

Unread post by dickh »

Ach ja, m'n Fiat 125S moest ik destijds inleveren, slechts 7(!) jaar oud, omdat o.m. de kokerbalken en veerbussen helemaal waren doorgerot. Oom agent had m'n truc met tactisch dmv in gips gedrenkte kranten naadloos gerestaureerde:P kokerbalken doorzien..:X.
Dat was echt zonde, want technisch en qua comfort was het een wereldbak. Alleen dat rottige Italiaanse staal...:o

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Zuideramstel
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2009, 00:36

Re: Subframe

Unread post by Zuideramstel »

SSI heeft vorig jaar bij onze SW een 2de hands sufbframe erop gezet; toevallig hadden ze toen net een sloop Lybra binnen gekregen.
Kosten waren rond de €150 voor dit onderdeel. Ik ben er toen van uitgegaan dat het nog in goede staat is. Misschien had ik dit beter kunnen uit onderhandelen.
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Subframe

Unread post by dickh »

Ik heb het geluk een Bosch Car Service garage in de buurt te hebben die m'n Lybra inmiddels van haver tot gort kent en zeer gecharmeerd is van het ding (dat zegt hij ook elke keer).
Bij de laatste beurt heeft hij ongevraagd en gratis voor niks het hele achter-subframe, veren en veerpoten getectyleerd (door een stagiair welliswaar, het moet wel leuk blijven). Kijk, zo blijf je rijden ;)

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”