Mijn mooie Lybra gestolen

Discussie en vraagbaak over Lybra
Menno
Posts: 52
Joined: 26 Mar 2011, 07:54

Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by Menno »

Beste mensen,

Ik ben nieuw op het forum maar volg het forum al enige tijd. Afgelopen dinsdag heeft een vriendelijke dief al mijn spullen uit mijn kantoor gejat waaronder mijn auto sleutels. Kan je vertellen dat het echt een gigantisch rot gevoel is als je naar de parkeerplaats loopt en je ziet dat je mooie Lybra weg is. Nu valt het mij altijd op als ik een lybra zie rijden dus vandaar dit bericht. Wellicht zien jullie hem rijden (als hij al niet in polen is).
Het is een donkerblauwe lybra sw 2.0 20v uit 2000. Kenteken is 76-GF-JH. Achter heb ik voor de kinderen van dat halfords folie op de ramen dus die zijn een stukje donkerder. Ik heb twee weken geleden met behulp van dit forum nog hulpveren geplaatst dus hij staat achter iets hoger. Ik heb laatst ook nieuwe remschijven gemonteerd die ik via internet heb besteld. Nu heb ik de verkeerde besteld en het zijn iet wat ordinaire geperforeerde sportschijven. Denk niet dat er veel lybra's met dat soort schijven rondrijden. Ik hoop dat jullie je ogen open willen houden en als je wat ziet laat het me

Gegroet

Menno (een zeer droevige lybra fan)
Menno

Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by de Wit »

Ik houd mijn ogen open... IDD rijden er niet zo heel veel Lybra's rond en al helemaal niet mer versjonniede remschijven en achterruiten ;-)
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Arjan
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2009, 20:44

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by Arjan »

Ik was er van overtuigd dat een Lybra niet in de categorie 'begeerlijk voor dieven' valt...
Mijn donkerblauwe 2.0SW staat hier nog veilig voor de deur, zal eens kijken of de deur op slot zit...

Even zonder grapjes: Menno, heel vervelend dit! Ik vrees dat je aan de politie weinig zult hebben.
Van een collega is deze week z'n lease mercedes e-klasse gestolen en zelfs daar schijnt niemand veel actie op te ondernemen.
Laat ons weten af dit verhaal een goede afloop kent! Sterkte!
Y10's :
1050 Touring 1985
1.0 i.e. 1990
1.1 Selectronic 1992 (RIP)
1.1 Selectronic Elite 1993
1.3 Elite 1994
Ypsilon LS Automatic 1996
Ypsilon LS 2001
Menno
Posts: 52
Joined: 26 Mar 2011, 07:54

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by Menno »

Nee van de politie hoef je inderdaad niet veel te verwachten. Ze vertelde letterlijk 'meneer u denkt toch niet dat we actief naar een auto gaan zoeken' nou daar moet het maar mee doen. Ik wist dit natuurlijk wel alleen was ik toch een beetje in shock dat ze het ook zo letterlijk tegen je zeggen.

Ben gisteren al naar een andere lybra wezen kijken. Natuurlijk weer een 2.0 sw ook uit 2000 met 105000 op de teller. Zag er goed uit alleen een paar vreemde dingen. De radiobediening op het stuur deed het niet en als je knopje indrukte voor het instelllen van de bass en trebble gebeurd er niets.Komt iemand dit bekend voor en zo ja is dit op te lossen want hier ga ik me erg aan irriteren vrees ik. Misschien kent een van jullie de auto het is een groene sw en staat in loenen. (zie marktplaats) Ik heb er nog niet in gereden dat ga ik volgende week doen.

Menno
Menno

Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
ronsas
Posts: 26
Joined: 23 Dec 2008, 18:38

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by ronsas »

Hoi Menno,

Dat in inderdaad zwaar kl*te. En de politie is dus niet je beste vriend als ze je zo recht voor z'n raap zeggen niks te kunnen doen. Ik hoop, misschien tegen beter weten in, dat je Lybra nog teruggevonden wordt en hou in ieder geval mijn ogen open.

Wat betreft de 2.0 SW uit Loenen, dat zou een alternatief kunnen zijn. Weinig gelopen, volgens de advertentie goed onderhouden, ziet er op de foto's goed uit. Maar toch, die radiobediening... en in de omschrijving staat dat ie GRIJS metallic is terwijl hij op de foto's inderdaad meer groen is?Ik weet niet of het in je budget past maar misschien is deze Lybra die bij auto Halan staat is voor je: http://autohalan.nl/Occasions/zoek-een- ... id=4716677. Het is een wel heel luxe Emblema uitvoering die enerzijds jonger is maar ook weer meer km gelopen heeft.

Succes met je keuze!
Ron
Edno Bommel
Posts: 276
Joined: 07 Nov 2010, 14:11

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by Edno Bommel »

Klinkt niet zo goed maar als het al die paar knopjes niet doen kijk beter naar iets
anders wordt je hier zeker niet blij van!

En dit met de politie is toch niet te geloven normaal gesproken moet je een klacht indienen.

Bij je Burgermeester of zo soms heb ik het gevoel dat de politie alleen maar nog tickets kan schrijven
en voor de rest van de dag in hun autos heen en heer rijden...

Wat denk je hiervan?


http://auto.marktplaats.nl/lancia/43253 ... ck=1#photo

http://auto.marktplaats.nl/lancia/43057 ... ck=1#photo

http://auto.marktplaats.nl/lancia/43100 ... ck=1#photo

http://auto.marktplaats.nl/lancia/43056 ... ck=1#photo

MVG
derkdejong
Posts: 16
Joined: 10 Feb 2009, 13:40

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by derkdejong »

wel melden: bij de rdw staat ie nog niet als gestolen gesignaleerd!
Menno
Posts: 52
Joined: 26 Mar 2011, 07:54

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by Menno »

Ja die emblema is wel erg gaaf maar gaat helaas boven mijn budget uit. Ik moet eerst nog kijken of ik en zo ja hoeveel ik terug krijg van de verzekering.

Menno
Menno

Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
Menno
Posts: 52
Joined: 26 Mar 2011, 07:54

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by Menno »

Ja heb ik ook gezien. ik snap er niets van donderdag heb ik al gemeld via een speciaal nr dat ik van de politie heb gekregen.

Menno
Menno

Lancia lybra 2.0 20v lx 2000
Lancia ypsilon 1.2 8v LS 2001
DieselTDi
Posts: 488
Joined: 04 Jul 2009, 17:00

Re: Mijn mooie Lybra gestolen

Unread post by DieselTDi »

Menno Schreef:

Misschien kent een van jullie de auto
> het is een groene sw en staat in loenen. (zie
> marktplaats) Ik heb er nog niet in gereden dat ga
> ik volgende week doen.
>
> Menno


Die adv. uit Loenen staat er al een paar maanden op!!!! ff opletten mocht je deze auto willen.!
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”