stuurbekrachtiging olie lekt

Discussie en vraagbaak over Lybra
lancia2011
Posts: 35
Joined: 26 Dec 2010, 17:31

stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by lancia2011 »

het lijkt erop dat ook mijn stuurbekrachtigings olie ergens lekt moet nu iedere week wel een beetje bij vullen +- 3 weken met een flesje
hij lekt ergens bij de oliefilter/mistlampje weet iemand waar ik dan moet zoeken? en is dit makkelijk zelf te verhelpen of moet ik weer naar de garage?
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by de Wit »

Die vans lekt ook een beetje maar dan heb ik het over eens per kwartaal een 25cc toevoegen... Dat van jou is wel heel erg :-(
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Edno Bommel
Posts: 276
Joined: 07 Nov 2010, 14:11

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by Edno Bommel »

lancia 2011

Onder de linke spatbord zit een slang die 99% lek is, dit gebeurd wel vaak bij dit bouwjaar. Soms kan je ze wel repareren soms moet je ze wel vervangen.
Je heb deze Lancia in Vlaardingen gekocht of? Vlak bij deze dealer zit een hele goede garage!
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by legend »

gewoon als het kan een nieuw stukje slang er tussen laten zetten is de goedkoopste oplossing succes
lancia2011
Posts: 35
Joined: 26 Dec 2010, 17:31

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by lancia2011 »

ja idd in vlaardingen gekocht bij welke garage moet ik wezen dan?
Edno Bommel
Posts: 276
Joined: 07 Nov 2010, 14:11

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by Edno Bommel »

Je moet bij Jeroen van Techmaster zijn.

www.techmaster.nl
Tel. 010-4340476

Heel keurige Bedrijf met verstand en goeie prijzen

Succes
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by jdejager »

Klopt inderdaad. Is de retourslang die lek is. Deze schuurt tegen het chassis aan. Hij is niet te vervangen zonder heel veel moeite te doen. Hij loopt namelijk door het frame en moet als geheel worden vervangen. Gelukkig is het de retourleiding welke drukloos is. Heb zelf de slang ingetaped met ducktape. Is nu 20000 km geleden en niet weer hoeven bijvullen. Een andere optie is een stukje slang ertussen zetten. Zou echter voor de gemakkelijkste manier gaan, kun je later altijd nog andere maatregelen nemen.
lancia2011
Posts: 35
Joined: 26 Dec 2010, 17:31

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by lancia2011 »

Bedankt ga wel eerst met ducktape proberen waar moet ik zijn en is daar makkelijk bij te komen ik zou echt niet weten waar ik moet zoeken of waar ik de slang aan kan herkennen
Edno Bommel
Posts: 276
Joined: 07 Nov 2010, 14:11

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by Edno Bommel »

Maar echt gezond is het niet en makkelijk erbij te komen is er niet ook en de bumper moet er af.
Maar deze slang kunnen ze soms ook weer herstellen dit doen ze bij mij,
kijk uit als je eens aan het rijden bent en het systeem in eens leegloopt en de pump stuk gaat ben 300€ of meer alleen voor de onderdelen kwijt dus goedkoop wordt zo duurkoop.

MVG
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: stuurbekrachtiging olie lekt

Unread post by jdejager »

De slang zit aan de bestuurderskant. Helemaal aan de zijkant. Komt voor bij de radiator vandaan en loopt naar achteren en omhoog (richting cabine). Je moet de auto even op de brug hebben, dat werkt het gemakkelijkst. Snel leeglopen valt wel mee, het is geen persslang zodat er geen druk op staat.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”