Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 3 problemen

Discussie en vraagbaak over Lybra
nminten
Posts: 14
Joined: 14 Aug 2010, 20:13

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 4 problemen

Unread post by nminten »

Hallo Mareblu,

Klopt. Hij heeft nog 2 maanden garantie. Het is gewoon mij even teveel. De airco niet goed functioneert, nu water in beenruimte passagierszijde, "knakken stuur" en parkeersensoren die een defect aangeven boordcomputer. Volgens mij allemaal te repareren. Echter als je de auto pas 4 maanden hebt. Volgens mij wilt de dealer dit ook repareren. Echter heb ik de schrik als het dashboard er helemaal uit moet voor het de airco te repareren.

Ik probeer alleen uit te zoeken of iemand van jullie iets dergelijks heeft meegemaakt met jullie Lancia.

Wordt vervolgd......
nminten
Posts: 14
Joined: 14 Aug 2010, 20:13

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 4 problemen

Unread post by nminten »

Dag Jos,

Mbt water vd airco: Was dit ook aan de passagierskant (beenruimte). Vloer daar zeiknat? En waar loopt die slang vor afwatering?

Groet,

Harold
nminten
Posts: 14
Joined: 14 Aug 2010, 20:13

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 4 problemen

Unread post by nminten »

Dag Jos,

Mbt water vd airco: Was dit ook aan de passagierskant (beenruimte). Vloer daar zeiknat? En waar loopt die slang vor afwatering?

Groet,

Harold
nminten
Posts: 14
Joined: 14 Aug 2010, 20:13

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 4 problemen

Unread post by nminten »

Uhhh... Paravan? Je bedoelt als je de motorkap open maakt, aan de rand boven aan zie een brede goor met link en rechts een afvoer? Ja, die is open.
nminten
Posts: 14
Joined: 14 Aug 2010, 20:13

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 3 problemen

Unread post by nminten »

Bedankt voor de tip. Het "knakken van het stuur schijnt een bekend probleem bij de Idea/Musa te zijn. Bij mijn vorige auto (Idea) is de stuurstang vervangen. Probleem opgelost. Nu zie ik dit weer terug bij de Musa. Grrr. Maar kan dit geen kwaad dat "knakken"? Soms is het heel erg en de dag daarna voel je bij niets meer??

Wat betreft de parkeersensoren kan ik het volgende berichten. Ze hebben de Musa aan een EOBD computer gehangen. Deze geeft aan dat de linker parkeersensor defect is. Dus die moet vervangen worden.

Ja, Halan ken ik. Maar Amsterdam is voor mij veel te ver. Ik woon in het zuiden van het land (met de zachte g).
nminten
Posts: 14
Joined: 14 Aug 2010, 20:13

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 3 problemen

Unread post by nminten »

Hallo Atse,

Heb ik een vraagje aan jouw over jullie Musa. Misschien dat ik een beetje kritisch ben. Maar als je in de auto stapt, hoor jij de achtervering kan ook een beetje knarsen/kraken. Ik vind het wel charmant. Mijn vorige auto (Fiat Idea) had dit ook. Dus zalwel een eigenschap zijn.

Zit je al langer op dit forum?

Wat betreft de airco. Tja, daar moeten waarschijnlijk het hele dashboard vervangen. Misschien een schroefje? Who knows. Het schijnt in het kachelhuis te zitten. Je hoort dat een "klep" weg wordt geblazen indien je de fan te hard zet. Gevolg. Alles komt door 1 rooster. De rest blaast geen lucht meer??? Raar he? Dit is geconstateert door de monteur.

Ja, lancia is een auto met "gevoel". Dat moet je wel een beetje hebben, wil je met Lancia rijden. Eigenlijk ben ik een Fiat man. Ik rijd nu 9,5 jaar Fiat en nu pas overgestapt naar Lancia. Helaas moet ik zeggen: het valt mij tegen.Maar dit ligt niet aan mijn mooie Lancia Musa Platino, maar aan de defecten, zie voorgaande stukken van mij. Ik wil gewoon meedenken aan een oplossing. Vandaar dat ik op dit forum zit.
nminten
Posts: 14
Joined: 14 Aug 2010, 20:13

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 3 problemen

Unread post by nminten »

Bedankt voor de tip. Inderdaad. de Fiat/Lancia dealer heeft geconstateerd dat de linker parkeersensor defect is.
wcabro
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2009, 10:59

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 3 problemen

Unread post by wcabro »

Dat begrijp ik, dan gewoon naar de Lancia dealer waar je nog de garantie hebt. Indien de 24 maanden fabrieksgarantie en en onplezierig gevoel bij je eigen dealer, kun je nog naar Nieuwkoop Den Bosch, daar zitten goede technici. En is redelijk in de richting van het mooie zuiden.

Groet wcabro
Atse
Posts: 106
Joined: 24 Sep 2009, 20:20

Re: Lancia Musa '06 Platino uitvoering met 3 problemen

Unread post by Atse »

Hallo nminten,

Sorry voor mijn late reactie, druk, druk.

Ik zit inderdaad al een jaar of 5 op het forum. Ik rijd sinds 2003 een Lancia Lybra en heb sinds een paar maanden mijn 2de.
Natuurlijk moet je in een merk groeien; uiteindelijk zijn het allemaal blikken dozen die je van A naar B brengen. De emotie die je bij een bepaald merk aanspreekt, maakt het auto rijden gewoon iets leuker. En dan ziet de ene auto er gewoon net iets leuker, aparter uit dan de andere. Een Golf is een degelijke auto, maar het blijft een Golf en er rijden zoveel van rond. Ik vind het zelf prettig om in een auto te rijden waar niet iedereen in rijdt en dan hoef ik niet per se het nieuwste van het nieuwste. Laatst werd ik ingehaald door een andere Lybra en die bestuurder steekt zijn hand even op. Geweldig toch?

Je praat natuurlijk regelmatig met collega's over auto's en dan valt het me op dat ik eigenlijk heel weinig problemen met mijn Lybra heb t.o.v. anderen (bijvoorbeeld een Golf). Lancia gebruikt heel veel Fiat techniek en daar is weinig mis mee, als je dat vergelijkt met andere merken. Eerlijkheidshalve moet ik wel erkennen dat, wanneer je "verliefd" bent geworden op een bepaald merk, je ook makkelijker bepaalde kwaaltjes van je auto "vergeeft".

Terug naar je Musa. Ik herken het knarsen van de achtervering niet, maar ik zet mijn auto eigenlijk nooit op de handrem. Doe je dat wel, dan krijg je wel eens dat knarsende geluid als er gewicht in of uit de auto gaat (in- en uitstappen).

Je bent eigenlijk meer een Fiat man, tja, volgens mij rijd je nog steeds in een Fiat, maar dan met een Lancia embleem er op. Die Musa's worden echt niet in een andere fabriek gemaakt; het is gewoon een andere versie die van de band af rolt.

Je vertelde dat je in een 2de hands Musa rijdt, misschien zit daar wel het "probleem". De vorige eigenaar is ongetwijfeld op de hoogte geweest van de mankementen van je Musa. De een laat het repareren, de ander ruilt de auto dan liever in en koopt weer nieuw. Als koper van zo'n auto moet je gewoon goed kritisch zijn en onderhandelen met de verkoper over de reparatiekosten. Vaak is het ook niet redelijk dat de verkoper voor alle kosten op draait, als de prijs van de 2de hands een stuk lager ligt. Zorg wel dat je het binnen een paar maanden na aankoop regelt, anders vervalt je garantie en je aanspraak daar op.

Zo, een heel verhaal. Ik zie dat ik Lancia wel een beetje aan het verdedigen ben, maar dat zal de liefde wel zijn.

Groeten,

@tse
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”