Lybra Radio storing

Discussie en vraagbaak over Lybra
Dimmers
Posts: 20
Joined: 15 Jan 2010, 16:43

Lybra Radio storing

Unread post by Dimmers »

Allen,

Zojuist een mooie Lancia Lybra 2.0 20V LX gekocht!

Helaas heeft deze auto de volgende storing: de radio werkt, maar het ICS display blijft in de stand 'radio uit' staan. Het display 'schakeld' dus niet naar de radio stand! Via de knoppen kan ik volume, zenders ed kiezen, maar dan wel 'blind' want het display geeft dus de radio functies niet weer!

Alle andere display functies werken wel (board computer ed).

Kan iemand mij helpen? kent iemand deze storing? Heeft iemand een tip / idee.

Ook ICS uitbouw instructie is zeer werkom!

Al vast dank, Pascal.
Bas
Posts: 96
Joined: 30 Dec 2008, 11:44

Re: Lybra Radio storing

Unread post by Bas »

Halo Pascal,

Allereerst natuurlijk proficiat met de aankoop, ik ben ook al een tijdje de gelukkige eigenaar van een 2.0 LX, een SW.
Wat betreft het radio-knopje, probeer eens voorzichtig wat contactspray achter het knopje te spuiten. Let wel op want de knopjes willen nogal eens breken, niet teveel wrikken of met grof geweld verwijderen. Het zou wel lullig zijn om voor één knopje een geheel nieuwe ICS unit te moeten aanschaffen.
Succes!

Bas
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by legend »

hoop dat dat het is veel plezier met je aankoop en wat word het op de weg toch mooi met al die lybra rijders
Dimmers
Posts: 20
Joined: 15 Jan 2010, 16:43

Re: Lybra Radio storing

Unread post by Dimmers »

Helaas is dat het niet. het knopje werkt wel.

Het probleem is dat het display de radio functie niet weergeeft (met zenders en of CD's of audio instellingen).

Verder werkt het display wel (board computer ed)....
Asurantix
Posts: 12
Joined: 07 Nov 2009, 20:28

Re: Lybra Radio storing

Unread post by Asurantix »

Gefeliciteert met je aankoop, mischien dat een reset zou kunnen helpen. Kijk eens of de volgende link een oplossing voor jou probleem is
http://lancia.startpagina.nl/prikbord/4 ... sg-4413878
derkdejong
Posts: 16
Joined: 10 Feb 2009, 13:40

Re: Lybra Radio storing

Unread post by derkdejong »

lijkt me wel zo handig om hier die tip maar helemaal weer te geven (de pagina van die link wordt regelmatig ververst):

Om de het beeldscherm weer terug te krijgen naar 'fabrieksinstelling' dan moet het volgende gebeuren:
Draai het contactsleutel naar 'MAR' haal vervolgens (bij de Lybra) uit de onderste helt van de zekeringen kast de 13e en de veertiende zekering eruit (de radio blijft gewoon doospelen) dan gaat het beeldscherm op zwart... Doe je vervolgens (terwijl het contact nog aanstaat) de zekeringen terug dan is het scherm weer zoals het hoort te zijn, en in negen van de tien gevallen zijn de zenders nog altijd aanwezig en ook je instellingen bij TRIP.

Overigens de zekeringen zijn voor de knipperlichten en heeft ogenschijnlijk niets met het display te maken, vandaar dat je daar niets over in de manuals vindt.
Ik hoop dat ik nog iemand een plezier gedaan heb met deze tip.
Dimmers
Posts: 20
Joined: 15 Jan 2010, 16:43

Re: Lybra Radio storing

Unread post by Dimmers »

Ook gedaan, maar helaas. Probleem blijft....

Er is een car-kit ingebouwd. Zou dat een probleem kunnen veroorzaken?
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by legend »

misschien zou hem even los koppelen en dan kijken of het werkt
PatrickvH
Posts: 3
Joined: 11 May 2010, 10:09

Re: Lybra Radio storing

Unread post by PatrickvH »

Kan iemand zijn zekering schema voor mij scannen en mailen (patrickvh at gmail com)?

Bij mijn 2e hands auto zitten geen originele boekjes meer, dus ook niet de zekering kast.
Ik was al langs de dealer geweest maar die zou dan een boekje moeten gaan bestellen.

Alvast bedankt!
arnold
Posts: 38
Joined: 21 May 2009, 18:35

Re: Lybra Radio storing

Unread post by arnold »

Hoi Patrick,

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. De Lybra zal jou zeker bevallen....
Op de site www.lancia.nl kan je een instructieboekje voor de Lybra downloaden. Rechtsboven staat instrucieboekjes.
Vanaf bladzijde 68 gaat het over Autoradio.... Een kind kan de was doen.....
Veel succes ermee.

Ciao
Arnold (trotse bezitter van een Lybra 2.4 JTD SW Intensa)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”