Lybra Radio storing

Discussie en vraagbaak over Lybra
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by jdebeer »

Tja, na bekijken van bovenstaande plaatjes heb een poging gedaan incl slede naar blijkt. Alleen heb maar 4 schroefjes los gehaald, aan de zijkant. Schijnt er ook een onderaan te zitten. Ga morgen nog een poging doen. Ik zal wat foto's maken ter lering en vermaak als het de juiste manier is. En het mooist zou zijn als de zekering achterop voor het beeldscherm blijkt te zijn.
Ik laat het resultaat weten.
Oh ja, bedankt voor de plaatjes, Koen_
Waar haal je ze toch elke keer weer vandaan?
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by jdebeer »

Het is gelukt om de radio te demonteren. De radio uit de slede halen lukt door de clips terug te drukken die bereikbaar zijn door de rechthoekige gaten aan de voorzijde van de slede (zie foto). De slede ook verwijderen kan, maar de centrale schroef onder de slede zit erg ver weg verscholen en alleen met een lange torx-schroevendraaier te bereiken. Bij terugplaatsen van de unit moet je niet vergeten de clips terug naar buiten te buigen, anders blijft hij niet geblokkeerd zitten.
Helaas bleef het beeldscherm maagdelijk zwart na vervangen van de zekering op de achterkant. Is de beveiliging van de radio zelf.
Zal dus aan een andere unit moeten, of laten repareren. Weet niet wat het goedkoopst is, maar vervangen is het handigst, lijkt me.
Dus als iemand nog iets heeft liggen en er vanaf wil....... Het betreft overigens de versie zonder navigatie.
Mocht er nog iemand interesse hebben in mijn unit (die verder prima werkt), laat dan even weten. Als ik een andere heb ben ik er niet meer zo aan gehecht.
Attachments
dsc02658.jpg
dsc02658.jpg (164.02 KiB) Viewed 321 times
dsc02659.jpg
dsc02659.jpg (159.37 KiB) Viewed 321 times
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by jdebeer »

En nog een paar foto's
Attachments
dsc02656.jpg
dsc02656.jpg (187.32 KiB) Viewed 321 times
dsc02657.jpg
dsc02657.jpg (163.95 KiB) Viewed 321 times
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Lybra Radio storing

Unread post by koen_ »

Thanx, mooie aanvulling, ik zal hem in deze vorm toevoegen bij de "how-to ICS uitbouwen" in het bovenste topic !

"aanvulling JdeBeer" wrote:
Het is gelukt om de radio te demonteren. De radio uit de slede halen lukt door de clips terug te drukken die bereikbaar zijn door de rechthoekige gaten aan de voorzijde van de slede (zie 4e foto).
De slede ook verwijderen kan, maar de centrale schroef onder de slede zit erg ver weg verscholen en alleen met een lange torx-schroevendraaier te bereiken.
Bij terugplaatsen van de unit moet je niet vergeten de clips terug naar buiten te buigen, anders blijft hij niet geblokkeerd zitten.
de plaatjes :

Image

Image

Image

Image




.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Jan Hoornstra
Posts: 417
Joined: 22 Dec 2008, 16:21

Re: Lybra Radio storing

Unread post by Jan Hoornstra »

Wil mij er niet mee bemoeien maar toch een opmerking, is er niet iets mes met de bekabeling naar het scherm toe.
Zie namelijk wat flexibele printbanen misschien maak hier een slecht contact?

Gr, Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by jdebeer »

Lijkt me onwaarschijnlijk.
Scherm hield er mee op na loskoppelen accu. Is verder niets mee gebeurd, dus zal het met de accu af- en aankoppeling te maken hebben vrees ik.
Heb deze printbanen ook aangeduwt toen de radio eruit was. Geen resultaat.
Maar had een mogelijkheid kunnen zijn.
Bedankt voor het meedenken
vdejong
Posts: 7
Joined: 13 Dec 2013, 09:29

Re: Lybra Radio storing

Unread post by vdejong »

Hallo,

Ik heb zelf ook een LYBRA, bij mij doet wel het display alleen de radio doet het niet, deed ju radio het wel dan of ?

Victor
vdejong
Posts: 7
Joined: 13 Dec 2013, 09:29

Re: Lybra Radio storing

Unread post by vdejong »

Ik heb afgelopen zaterdag mijn radio eruit gehaald want de aan knop deed het niet. Ook de CD wisselaar deed het niet, uiteindleijk bleek het dat de zekering van de raduio kapot was, deze heb ik vervangen en de radio doet het weer perfect.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”