Lybra Radio storing

Discussie en vraagbaak over Lybra
Dimmers
Posts: 20
Joined: 15 Jan 2010, 16:43

Re: Lybra Radio storing

Unread post by Dimmers »

Hi, heb nog een laatste ultime poging gedaan om mijn radio te repareren: een andere volume knop (want daar leek het probleem in te zitten) maar helaas. het defect blijft.

Ik kom dus graag zondag langs op de meeting.
Staat je aanbod nog steeds?
Hoe laat ben je er (ongeveer)? Zorg ik voor de koffie...
Hoe herken ik je?

Iemand uit Zeeland heeft interesse in mijn display uit mijn radio. Dus kan ik die persoon ook gelukkig maken, want de mijne is nog 100%!

Al vast dank voor je reactie.

Kan ook direct op pascal.dimmers@momentive.com
DieselTDi
Posts: 488
Joined: 04 Jul 2009, 17:00

Re: Lybra Radio storing

Unread post by DieselTDi »

Ehhh begint rond 1300 uur.. Dus.
hoe herken je hem. Nou. er staan vele lybs bij elkaar.
Met mensen er om heen.
Schreeuw dicky!!!
Klaar
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Lybra Radio storing

Unread post by dickh »

Aan de deelnemerslijst te zien moet je een smoking smiley in de gaten houden B)- die in een donkerblauwe 1.8 komt aanroffelen..
Kan niet missen, lijkt me :P
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
DieselTDi
Posts: 488
Joined: 04 Jul 2009, 17:00

Re: Lybra Radio storing

Unread post by DieselTDi »

Roffelen ja. Motor loopt zeer waarschijnlijk rot..... :P hehe
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Lybra Radio storing

Unread post by dickh »

Dat kan alleen de kift zijn als je zelf dag-in-dag-uit met oordopjes in zo'n TDI spijkerbak moet lijden...>:D<
hèhè :?
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by jdebeer »

Net andere accu in de Lybra gezet. Blijkt het beeldscherm van de ICS op maagdelijk zwart staan. Radiogeluid werkt wel zoals normaal.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen geprobeerd met zekering 13 en 14 (richtingaanwijzers blijven gewoon werken als de zekering er uit is ???) maar heeft geen resultaat.
Betekent dit dat het beeldscherm overleden is, of zit er toevallig nog ergens een extra zekering op de achterkant van de ICS voor het beeldscherm ?
Iemand een oplossing ?
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Lybra Radio storing

Unread post by koen_ »

ik ken alleen de ICS zonder nav, maar daar zit achterop idd een 10A zekering ...

Je kunt hem zien op de plaatjes van het item "ICS uitbouwen" in het bovenste topic ..
... maar ik weet niet zeker of die zekering het beeldscherm beschermt ...

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je beeldscherm zou overlijden van het disconnecteren van je accu, maar alles kan natuurlijk ...

Ik heb zelf ook eens een zwart beeldscherm na een accu-reset gehad, maar 1 reset verder deed hij het weer normaal ( de wondere wereld van electronica )

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by jdebeer »

Grazie mille voor het meedenken. Ik had dezelfde gedachte, maar een tweede reset hielp bij mij niks.
Nog even gehoopt op SHIT (eenieder wellicht bekend), maar dit soort gevallen zal daar dan weer net niet onder vallen.
Ga ik een dezer dagen (als het niet meer regent) het hele handeltje proberen uit te bouwen en trachten of een andere zekering helpt.
Ik hou jullie op de hoogte.
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Lybra Radio storing

Unread post by jdebeer »

Vandaag bezig geweest met uitbouwen. Ging goed tot aan uittrekken van ICS. Precies 2cm kwam hij naar voren, daarna bleef hij ergens hangen. Ook met een beetje kracht zetten wil hij niet verder. Kan niet de bedoeling zijn. Iemand een idee waar de unit achter blijft hangen? Hij zit verder helemaal los.
De acherkant is nu niet te bereiken.
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Lybra Radio storing

Unread post by koen_ »

de ICS zit in een slede en je kunt hem zowel met als zonder slede verwijderen ...
de eerste keer heb ik hem eruit gehaald met slede en al, maar als je eenmaal weet hoe het in elkaar zit is het eenvoudiger om hem gewoon uit de slede te schuiven ( je hoeft dan minder schroefjes los te maken )

misschien blijft bij jou de slede ergens achter hangen ?

zie afbeelding :

Image

als je hem iets naar voren trekt kun je de klemmetjes (1a) zien, als je die indrukt kun je de ICS zo uit de slede halen



edit : ook nog een plaatje gevonden van de locatie van de schroeven waarmee de slede zelf vastzit


Image

.... zo zou het moeten lukken ... ;)




.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”