waarschuwingspiep?

Discussie en vraagbaak over Lybra
berdinand
Posts: 14
Joined: 18 Mar 2009, 20:42

waarschuwingspiep?

Unread post by berdinand »

kan iemand mij vertellen wat de waarschuwingentonen betekenen het zijn twee pieptonen die krijg bij het starten en soms tijdens het rijden verder niets te zien in de display wie helpt mij vr gr berry
ik heb een lancia lybra 1.8 uit 2000
Asurantix
Posts: 12
Joined: 07 Nov 2009, 20:28

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by Asurantix »

Vorstalarm, komt in als de temperatuur gelijk is aan of lager 3 graden Celcius
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by de Wit »

Dat is een soort gong die 3 keer afgaat. Berdinand heeft het over 2 piepen ... Vorstwaarschuwing heb ik vandaag al 4 keer gehoord B)-
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by jdejager »

Weet iemand of dit ook uit kan? Ik schrik me namelijk al drie jaar lang een ongeluk als tijdens het rijden dit alarm afgaat. Daarnaast bij elke keer starten weer, zeer irritant.
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by de Wit »

Volgens het boekje is het niet uit te zetten. Ik schrik er al niet meer van, vaak ben ik al voorbereid als ik instap (even op de buitenthermometer in huis gekeken etc). Onder het rijden doet hij het af en toe ook, volgens mij als de waarde een tijdje boven 3 graden heeft gezeten en vervolgens er weer op/onder zakt.

Oplossing? Er schijnt een stekker in de linkerspiegel te zitten waarmee je de buitentemperatuursensor aansluit. Ik meen ergens hier op het forum gelezen te hebben dat als deze niet in orde is, de auto denkt dat het 8 graden ik :D . Of het veilig is lijkt me niet 8-)
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
edsnabel
Posts: 63
Joined: 03 Feb 2009, 21:49

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by edsnabel »

Ik heb een kappa en daar klinkt ook een peipje met vorstwaarschuwing. Maar geeft dit ook weer in het display
mareblu
Posts: 40
Joined: 11 Apr 2009, 22:06

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by mareblu »

Ik schrik liever van dat gepiep dan van een Lybra die niet reageer op mijn stuur- of remgedrag als ik niet bedacht ben op gladheid. Doe mij dan maar dat piepje.:)
Rembrandt
Posts: 45
Joined: 11 Aug 2009, 17:05

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by Rembrandt »

Gaat dit piepje over een afzonderlijke luidspreker? ik zit er namelijk over te denken daar een weerstandje voor te zetten, zodat het piepje in ieder geval iets subtieler is. Iemand dit al eens geprobeerd?
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by de Wit »

Dat is geen slecht idee...
Op gehoor zou ik zeggen dat speakertje ergens in de middenconsole verstopt zit, ik gok dat hij achter of naast het display van de CC zit...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: waarschuwingspiep?

Unread post by jdejager »

Denk ook inderdaad dat het daar ergens zit. Dat probleem van wel of geen gladheid geloof ik wel. Als het koud is dan merk ik het wel voor het instappen:D
Het geluid is inderdaad aan de harde kant. Zou mooi zijn dat te dempen. Je zou misschien de sensor kunnen foppen maar dan heb je ook geen weergave van de buitentemperatuur meer.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”