Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Discussie en vraagbaak over Lybra
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by dickh »

Beste Lezers!

Vandaag is de centrale deurvergrendeling uitgevallen van m'n Lybra. Kan hem dus alleen met de sleutel openmaken, waarbij de andere deuren van binnenuit door knopje omhoogtrekken moeten worden opengemaakt. Hinderlijk...
Iemand enig idee??

Vast dank,

Dick
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by de Wit »

Zekering al gecontroleerd? Het klinkt als een relais dat niet meer schakelt maar een kapotte zekering is eerste verdachte...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
citroenie
Posts: 27
Joined: 04 Jan 2009, 17:48

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by citroenie »

Hoio hoi,

Soms valt bij mij ook wel eens de deurvegrendeling uit. (Gebeurde ook wel eens in mijn vorig lybra).

Ik doe dan alle deuren handmatig op slot en van slot (van binnen uit, en dat een paar keer). Het lijkt soms wel eens of er iets blijft hangen.

En plots doen dan opeens mijn vergrendeling het weer.

Mvg

Dirk
Max Laadvermogen
Posts: 76
Joined: 21 May 2009, 17:33

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by Max Laadvermogen »

Sinds de kou van de afgelopen dagen doet ook mijn centrale vergrendeling het niet meer. De auto ontvangt nog wel het signaal van de sleutel, want de lichtjes knipperen gewoon. Alleen de vergrendeling doet het niet. Kan het dan evengoed aan de zekering liggen?

Groetjes,

Max.
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by legend »

hoi ik denk dat het door kou komt ik heb er ook last van met mijn lybra 1.9jtd bj 2002 als de auto eenbeetje op tempetuur komt hoor ik alle sloten open gaan. ook wel gehad dat hij open ging en meteen weer op slot laten we het maar houden op een lybra kwaaltje
Attachments
1781176-9-2-3.jpg
1781176-9-2-3.jpg (89.48 KiB) Viewed 437 times
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by de Wit »

Heel herkenbaar inderdaad, onze Lybra doet hetzelfde. Remedie: geen. Sloten smeren heeft hier niet geholpen, zodra het vriest is het ontgrendelen en gelijk weer op slot gaan. Gewoon goed timen zodat tijdens ontgrendelen je de deur kunt openen. Wel lastig als je alle 4 deuren geopend wilt hebben :( .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Max Laadvermogen
Posts: 76
Joined: 21 May 2009, 17:33

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by Max Laadvermogen »

Hartelijke dank voor de reacties!
Intussen wacht ik al enige dagen met spanning op het beroemde zelfherstellende vermogen van de Italiaanse techniek, maar ik heb het nog niet mogen beleven - ondanks dat de temperatuur hier een aantal dagen boven nul is geweest. Wel is het me opgevallen dat als ik de auto probeer af te sluiten, de lichten eerst knipperen zoals wanneer hij op slot gaat, en meteen daarna weer drie keer kort knipperen, wat hij normaal doet als hij ontgrendeld wordt. Alsof iets de boel blokkeert...
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by jdebeer »

Kijk eens of bij afsluiten of openen of alle deuren van/op slot gaan ?
Bij een vorige auto, een Kappa, had ik ook zoiets. Bleek één van de stangetjes waarmee de achterdeur centraal op slot getrokken zou moeten worden niet leker door een geleiderbeugeltje te lopen. Gevolg was dat af en toe deze deur niet mee op slot ging. En het hele centrale vergrendelingssysteem weer automatisch ontgrendelde. Heel irritant.
Binnenscherm er af gehaald, stangetje licht met vaseline ingesmeerd en alles weer teruggeplaatst.
Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Ik weet alleen niet of onze Lybra's ook met zo'n stangensysteem is uitgerust. Zou je even moeten kijken.
Is in ieder geval het proberen waard.
Succes.

Johan
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by de Wit »

Als ik het goed heb gezien (laatste keer dat ik binnenbekleding van de deur afhad (glijstift!)) heeft de Lybra ook van die `meeneemstangetjes` . Wellicht dat deze opnieuw invetten probleem oplost ? Ik zag bij de Welkoop (Boerenbond in het zuiden is dat geloof ik) van dat "Gouden filmvet" , dat dikker is als vaseline en meer warmtebestendig is. Ideetje?
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Centrale deurvergrendeling uitgevallen

Unread post by jdebeer »

Is het proberen waard.
Bij mij was het destijds dat die stangetjes niet lekker door de geleiders liepen.
Volgens mij maakt het niet zo veel uit wat je er in/op smeert, als er maar niet teveel vuil in blijft hangen, dan zorgt dat later weer voor problemen.
Succes.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”