ipod navinc

Discussie en vraagbaak over Lybra
rickfranke@gmail.com
Posts: 23
Joined: 18 Feb 2009, 16:40

ipod navinc

Unread post by rickfranke@gmail.com »

Iemand bekend met het laten vallen je cd wisselaar en een ipod terug te plaatsen??
wcabro
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2009, 10:59

Re: ipod navinc

Unread post by wcabro »

Ja, ik heb een loudlink aux i.p.v. de wisselaar. Deze aux versie heeft een extra ingang waar je een Ipod op aan kan sluiten. Een SD kaart van 4 GB gebruikt ik nu om MP3 files vanaf te spelen.

Loudlink
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: ipod navinc

Unread post by koen_ »

wcabro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, ik heb een loudlink aux i.p.v. de wisselaar.
> Deze aux versie heeft een extra ingang waar je een
> Ipod op aan kan sluiten. Een SD kaart van 4 GB
> gebruikt ik nu om MP3 files vanaf te spelen.

He, dat is leuk !

Op de website vind ik geen gedetailleerde informatie over type etc ...
EDIT : niet goed gekeken, staat er wel ; voor de lybra zonder NAV, maar met Bose/Grundig CD wisselaar moet het dan type •Model: LLK-M36X zijn denk ik ?

Blijft mijn 2e vraag : wat geeft de display voor informatie weer : geeft hij CD/MP3-tag-info ( artiest/album/titel .. etc ) of gewoon net zoals nu alleen CD1 etc...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
rickfranke@gmail.com
Posts: 23
Joined: 18 Feb 2009, 16:40

Re: ipod navinc

Unread post by rickfranke@gmail.com »

aha dus jij heb geen radio met navigatie en orignele 6 cd wisselaar?
rickfranke@gmail.com
Posts: 23
Joined: 18 Feb 2009, 16:40

Re: ipod navinc

Unread post by rickfranke@gmail.com »

als ik het goed lees op die site zijn er 2 versies voor de nav en gsm radio( die ik heb ) welke heb jij de duurdere neem ik aan aangezien jij ook je ipod erop hebt zitten of niet? heb jij ook een dvd speler erop zitten en is dat mogelijk? was het makkelijk aan te sluiten en deze vervangt je huidige cd speler he?

alvast bedankt
rickfranke@gmail.com
Posts: 23
Joined: 18 Feb 2009, 16:40

Re: ipod navinc

Unread post by rickfranke@gmail.com »

sorry nog een vraag kan jij ook gewoon alles bedienen via het stuur etc
wcabro
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2009, 10:59

Re: ipod navinc

Unread post by wcabro »

Op je scherm zal je gewoon cd1 tot cd6 zien en het track nummer van 0 tot 99 mogelijk. Met DVD wordt bedoelt alleen het geluid. Je maakt dus een line in mogelijk via de cd wisselaar ingang.

Ik heb de ICS met Nav en er is ook een mogelijkheid voor de ICS zonder nav, idd de vervanger dan van wisselaar MCD 36.

Tracks vooruit en terug zijn gewoon te bedienen via het stuurwiel daar verandert niets aan. Om de aux in te schakelen offer je een cd op, dus BV cd6 wordt aux.

Ik heb mijn Loudlink gemonteerd in de kofferbak links waar ook cd wisselaaar en de nav computer zit. daarboven heb je een mogelijkheid om cd hoesje te bewaren die in de wisselaar zitten.

Een ander bijkomend voordeel is dat je alle losse cd's uit de kofferbak kan verwijderen.

Als ik even de kans zie zal ik een foto plaatsen.

Kijk ook even naar onderstaande link.

loudlink 166 youtube
Groet wcabro:)
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: ipod navinc

Unread post by koen_ »

dank voor je toelichting (tu)

begrijp ik hieruit dat de CD-wisselaar nog kan functioneren 'naast' de loudlink ? Eigenlijk dacht ik dat de loudlink volledig in de plaats van de CD-wisselaar kwam ...

Wel jammer dat er geen mp3-tag info op de display te zien is, bij mijn fiatje 500 ( natuurlijk wel veel moderner ) kun je gewoon een MP3-CD in de CD-speler stoppen en wordt dan alles keurig weergegeven op album/nummer etc...; op 1 CD kunnen er al ca 15 CD's in MP3-format, laat staan wat er dan op 4Gb moet kunnen ... , maar voorkeuze en indeling is dan wel erg 'duister' lijkt me ...

Momenteel sluit ik mijn ipodje via een cassette-band-converter aan op de cassette-speler, geeft best aardig geluid als je de ipod zelf op ca 75% volume zet en dan doorversterkt, uiteraard gebruik je dan de display van de ipod zelf ...
Voordeel is natuurlijk ook dat zo'n converter maar ca 10 euro kost ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
wcabro
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2009, 10:59

Re: ipod navinc

Unread post by wcabro »

Nee, nee je begrijpt het niet. Loudlink vervangt je wisselaar of als je geen wisselaar hebt is dit een goedkope oplossing. Een moderne Fiat 500 kan je niet met het ICS van de Lybra vergelijken die ontwikkeld is in de jaren 90.

Het is ICS is simpelweg nog niet geschikt voor MP3 weergave (men wist nog niet eens wat het was).

Wat je wel kan die is de aux ingang gebruiken en de MP3 tekst (zoals jij nu ook doet) van je Ipod aflezen. Je gebruikt dan een line ingang zonder kwaliteitsverlies. En dat in combinatie met BOSE.

Groet wcabro
wcabro
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2009, 10:59

Re: ipod navinc

Unread post by wcabro »

Hierbij de beloofde foto's.

Image

Image
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”