sierlijst vervangen

Discussie en vraagbaak over Lybra
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

sierlijst vervangen

Unread post by Flavia 2000 »

Heeft iemand weleens de sierlijsten van de SW losgemaakt/vervangen? Op de sloper die ik gevonden heb, zitten zilveren exemplaren en ik geloof dat ik die met Lancia Blauw wat mooier vind dat de antracieten exemplaren op die van mij. Nou gaat die sloper waarschijnlijk binnenkort geplet worden, dus ik wil de lijsten eraf halen, maar krijg ze na de 3 schroeven niet verder los. Volgens Eper, is dat het enige waar ze mee vast zitten.
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

Re: sierlijst vervangen

Unread post by Menno Bos »

Neem aan dat het om een daklijst gaat?

Daklijst zit achter vast geschroefd wat gemakkelijk te zien is. Ook zit deze nog vast helemaal aan de voorzijde. HIervoor moet de dakbekleding een stukje vrijgemaakt worden en bij de voorste dakstijl wat ruimte maken. Dit even zo uit mijn hoofd. Ben niet thuis en kan voorlopig niet bij mijn afbraaklybra kijken.


Menno

lybra sw 1.9 jtd 323.000 km 2005
lybra sw 1.9 jtd intensa 349.000 km 2002 (ter afbraak)
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: sierlijst vervangen

Unread post by Flavia 2000 »

Ok, dank je. Daar kan ik mee vooruit!
pfasips
Posts: 62
Joined: 31 May 2010, 18:14

Re: sierlijst vervangen

Unread post by pfasips »

hallo,
a-stijl bekleding, zonneklep en handgreep losmaken er zit een m6 helemaat vooraan de sierstrip, onder een rubberdop. 3x inbus onder dakdrager-klepjes, 2x m6 in de achterstijl, de achterstijlbekleding losmaken en boutjes met lange 10mm dop losschroeven, dan voorzichtig losmaken vanaf voorkant, zit beetje geplakt. veel succes
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: sierlijst vervangen

Unread post by Flavia 2000 »

Jep gelukt, dus dank voor de uitleg. Meteen maar meer meegenomen, omdat ik dacht dat ze 'm gingen slopen. Zegt hij heel vrolijk: nee, die staat er nog wel even. Niet dat er nog wat op zit, maar toch. Mocht iemand nog wat zoeken, dan hoor ik het wel
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”