plakkend dashboard oplossing: Dasty!

Discussie en vraagbaak over Lybra
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

plakkend dashboard oplossing: Dasty!

Unread post by Flavia 2000 »

Ik kaart 'm maar weer eens aan (misschien moet ie gewoon bij de How To's als topic) omdat ik zelf ook flink naar de topic moest zoeken

De oplossing voor dit probleem, waar elke Lybra op den duur mee te maken krijgt, is namelijk heel eenvoudig. Het bespaart je niet alleen een hoop irritatie, maar ook vlekken in je kleding: ga naar de Wibra en koop een fles Dasty Classic ontvetter (gele fles) Koop er meteen een zak microvezel doekjes bij en je bent al bijna klaar. Ik heb het al eerder gezegd maar het vliegt er echt af en nog beter: je kan het ook voor de bekleding gebruiken en andere delen van het interieur waar de plak sporen nagelaten heeft. En niet te vergeten: de kleding waar het in zit. Ik had twee strepen op de achterbank zitten, van waar de bank tegen de tunnel aankomt als je de bank dubbel klapt. (Let maar eens op, dat hebben er heel veel) Dasty erop, even laten intrekken, poetsen en weg. Zelfde geldt voor de voorkant van de stoel: daar zat een dikke zwarte vlek op van het tegen de middenconsole aan komen. Het vloog er echt af, bizar. Ik weet niet wat erin zit, wil je waarschijnlijk ook niet weten, maar het werkt als een tierelier.

Ik heb nu alleen de zekeringkastklep, dashboardkastje en de tunnel los geschroefd, dat is echt zo gebeurd. De middenconsole uitbouwen is een hels karwei, maar hoeft ook helemaal niet. Gewoon doekje inspuiten en poetsen maar. Je hebt er wel een hoop nodig, want het is hier en daar een dikke laag vloeibaar plastic. Het kale plastic slaat wel wat wit uit, maar dat is ongetwijfeld met iets in te smeren om het weer op kleur te krijgen. Ik heb nu een paar keer cockpit spray gebruikt, dat doet al wel iets. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat het uit Italië komt, wat wil je nog meer. Waarschijnlijk door een gefrustreerde Lancia rijder bedacht (of Ferrari, die schijnen er ook last van te hebben)

succes ermee!
Bas
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”