Contactslot

Discussie en vraagbaak over Lybra
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Contactslot

Unread post by Stupendo »

Ik had de Lybra zo'n 4/5 weken niet gebruikt toen de vorst kwam. Accu was echt helemaal leeg. Proberen op te laden met accudruppelaar tijdens de vorst maar die krijgt de accu niet echt meer opgeladen (hoewel de druppelaar niet echt aangeeft dat de accu overleden is). Accu van Magneti Marelli is denk ik toch wel overleden (dik zes jaar oud dus daar ben ik tevreden mee) maar nu komt mijn vraag:

Ik krijg de contactsleutel niet meer uit het contact. Als ik het contact aanzet gaat er helemaal niets branden (door de vrijwel lege accu). Kan het zijn dat het slot stroom nodig heeft om de sleutel vrij te geven? Het knopje indrukken op het contactslot helpt ook niet.
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

Re: Contactslot

Unread post by Menno Bos »

Stupendo,

Sleutel zou er uit moeten kunnen zonder dat je een accu/spanning hebt. Dit net ook nog even geprobeerd bij mijn "afbraak lybra". Zit geen accu in en kan sleutel erin doen, draaien naar startpositie en weer terug, vervolgens er weer uit.

Heb je ook even aan het stuur gedraaid, terwijl je de sleutel beweegt en probeert eruit te krijgen? Misschien dat er iets gebeurd met stuurslot en contact...

succes

Menno

lybra sw 1.9 jtd 320.000 km 2005
lybra sw 1.9 jtd intensa 349.000 km 2002 (ter afbraak)
Michael123
Posts: 183
Joined: 18 May 2017, 21:16

Re: Contactslot

Unread post by Michael123 »

Bij de comfortronic niet

Als hij op de P is en je hebt geen stroom dan krijg je hem er niet meer uit.

Pas als hij stroom heeft kun je de sleutel eruit halen
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Contactslot

Unread post by dickh »

Aparte feature... ;)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Re: Contactslot

Unread post by Stupendo »

Ik had zelf inmiddels bedacht dat de Comfortronic alleen wil starten als je de rem intrapt. Dat is natuurlijk de aloude beveiliging bij een automaat voor het geval je start in Drive. En die beveiliging zorgt er ook voor dat de sleutel er niet meer uit kan bij een lege accu.

Vandaag (!) nieuwe accu erin gezet en alles doet het weer. Sleutel gaat er ook weer uit. Wat Michael123 zegt klopt dus.

Item kan dus nu gesloten worden.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”