rookie met Lybra en wat vragen

Discussie en vraagbaak over Lybra
jeroen doornboscj
Posts: 1
Joined: 01 Jan 2021, 15:34

rookie met Lybra en wat vragen

Unread post by jeroen doornboscj »

dag, als nieuwe Lybra rijder heb ik gelukkig al direct wat problemen met deze Italiaanse schoonheid. wie kan mij helpen:

dat kleverig dashboard bij tobacco kleur, hoe krijg ik dat schoon?
mijn ruitenwissers doen het alleen in eenmalig wis stand ( dus handle naar boven duwen) betekent dat de complete hendel unit vervangen moet worden?
rem piept maar daar heb ik al voldoende over gelezen, had mijn alfa ook.
en tenslotte, airbag lampje brandt af en toe, net als bij mijn Thesis ooit> wie weet hoe dat te fixen is
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: rookie met Lybra en wat vragen

Unread post by Dickamerica »

Welkom!

Plakkerig dashboard ;

Warm water,flinke scheut ammonia
Met Sponsje en ouwe doekjes afnemen.
Voordeel is bij elke andere kleur als zwart dat je precies ziet of het eraf is.
Je houdt dan een zwart dashboard over met gewoon de originele structuur.
Staat gewoon prima;aansluitende deurpanelen zijn tenslotte ook zwart.

Wisser kan in hendel zitten of wissermotor,even uitzoeken.

Achterremklauwen lopen vaak zwaar door slecht onderhoud, eenvoudig te fixen

Succes ermee

Groeten Dick
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: rookie met Lybra en wat vragen

Unread post by koen_ »

Als aanvulling op de reactie van Dick :

* ruitenwissers : heb je de zekeringen gecheckt ? er zijn verschillende zekeringen verantwoordelijk, zie je instructieboekje
... en anders meten idd, het evtl wisselen van de bedieningsarm is recent beschreven door Menno : viewtopic.php?f=52&t=1408961

* airbaglampje : meestal wordt dit veroorzaakt door een brak contact in één van de gele stekkers onder de voorstoelen ; remedie : stekkers losmaken, contacten schoonmaken en monteren met wat vaseline of contactspray.
Om de stekkers veilig los te maken moet het contact uit staan en mag hij niet recent gelopen hebben, de accupool hoeft dan niet losgemaakt

Succes !
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Re: rookie met Lybra en wat vragen

Unread post by Stupendo »

Kuren met de wisser is bijna altijd een versleten ruitenwissermotor, vervangen door een nieuwe en alles weer in orde.

MIjn achterremmen moeten bijna elke APK wel schoongemaakt worden. Ik rem overigens bijna nooit hard. Als je dat wel af en toe doet zal dat schelen.

Plakkend dashboard: de bekende beige panelen plakken bij mij al jaren maar ik heb nu ook zwarte kledder aan mijn linkerhand zitten als ik de richtingaanwijzer bedien. Als je maar lang genoeg wacht begint de zwarte laag dus ook te desintegreren...

Het schoot me trouwens te binnen; de mijne is van januari 2000, nog vier jaar en ze kan in de klassiekerregeling (mrb 120 euro)!
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: rookie met Lybra en wat vragen

Unread post by Flavia 2000 »

Nog een goeie tip, wat dat dashboard betreft (want dat wil je uiteindelijk een keer opgelost hebben, weet ik uit ervaring) Inderdaad gewoon kleur eraf en terug naar zwart: Dasty ontvetter van de Wibra (is toevallig ook Italiaans). Spuit het erop en het loopt er zo af. Wel de panelen loshalen dus, of evt goed de ondergrond afdekken. Daarna is het zwart en als nieuw, geen omkijken meer naar
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”