Comfortronic APK

Discussie en vraagbaak over Lybra
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Comfortronic APK

Unread post by Stupendo »

Mijn Lybra is weer door de APK gekomen. Alleen een kapotte lambdasonde. Die was in 2017 en 40.000 km ook al een keer kapot. Ik vond haar al niet vooruit te branden maar ze liep in de noodloop daardoor. Nu weer als vanouds als een zonnetje. Ik rijd er alleen bijna niet meer mee. Ik hoef namelijk nergens heen :roll:

Communque, ik vrees dat ik de laatste der Mohikanen ga worden, hoewel er in mijn dorp ook nog een zilvergrijze SW rondrijdt. Maar niemand van hier dacht ik. Als er eind 2019 nog 340 waren dan zal dat inmiddels gezakt zijn tot onder de 200 schat ik. Iemand de cijfers?

Zijn er hier eigenlijk nog wel Lybrarijders actief? Ik ga alvast maar een requiem opzoeken denk ik.

Ps. In de Netflix-serie "Dertien geboden" (ik vond de serie goed, vooral de tweede helft van de serie) komt een enkele keer een Lancia Delta Tipo III voor als politiewagen in de stad Gent. Ik had de indruk dat die echt was. Misschien hier een Vlaming die dat kan bevestigen?
demeerdg
Posts: 117
Joined: 27 Jul 2009, 16:00

Re: Comfortronic APK

Unread post by demeerdg »

Beste Stupendo,

ik ben nog een actieve Lybra-rijder die doorgaat tot het einde. Ik heb een roestvrije berlina 1.9jtd en kom nog hoogstens 1 maal per jaar eentje tegen. Ik ben gek op retro en deze wagens zijn gemaakt om lang mee te gaan en de nieuwe hybrides? Lijkt mij veel te duur en is het wel zo goed voor het milieu? Lang gaan ze zeker niet meer mee.
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Comfortronic APK

Unread post by dickh »

Ook hier nog een actieve 2.4JTD SW Emblema rijder. Volgende maand mijn APK, maar ik verwacht geen gekke dingen.
Ik ben in de wijde omtrek hier de laatste want ik zie nooit meer een andere Lybra rijden.
De RAI vereniging houdt die cijfers bij. Ik verwacht dat ze begin volgend jaar wel met de 2020 cijfers komen.
Dus volgend jaar af en toe even kijken bij ze of de 2020 link er is.
De huidige (over 2019 dus) is:
https://www.raivereniging.nl/binaries/c ... -2019.xlsx
Niet moeilijk te verzinnen hoe de 2020 variant eruit zal zien. Ben ook heel benieuwd...
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
pfasips
Posts: 62
Joined: 31 May 2010, 18:14

Re: Comfortronic APK

Unread post by pfasips »

als geboren weegschaal en lancia-liefhebber is er eigenlijk maar een optie, momenteel staat een 2.4 jtd als youngtimer op de zaak maar gezien het onvriendelijke sentiment jegens oudere diesels ben ik nu een 2.0 20 SW aan het opbouwen, alle wielophanging rubers , riemen , draagarmen en kogels en zo nieuw, ook probeer ik de ICS te vervangen door een orginele navi-unit , ben met veel moeite de bekabeling uit een sw sloper aan het strippen.
Als iemand nog Lybra-onderdelen nodig heeft laat maar weten, mooi dat er tenminste nog enkele oude dames rond blijven rijden, de italiaanse mercedes doet haar bijnaam eer aan.
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

Re: Comfortronic APK

Unread post by Menno Bos »

Ook altijd nog zeer tevreden met mijn 1.9 jtd sw van 2005. Gelukkig ervaar ik geen hinder van de milieu zones tot nu toe. Hoef namelijk vrijwel nooit in stedelijke gebieden te zijn die deze regels hanteren. Hopelijk blijft dat lang zo want anders is zo'n oudere diesel toch wel een probleem.

Verder dit jaar duidelijk minder gereden agv corona crisis. 20.000 km per jaar niet eens gehaald terwijl ik meestal rond de 30.000 km per jaar zit.

groet Menno


lybra sw 1.9 jtd 318.000 km 2005
lybra sw 1.9 jtd intensa 349.000 km 2002 (ter afbraak)
themaswtd
Posts: 1
Joined: 31 Dec 2020, 11:30

Re: Comfortronic APK

Unread post by themaswtd »

Niet nieuw op het forum, maar vroeger wel eens wat gepost op het thema en kappa forum.
Veel meelezend. nu maar eens een reactie
Rij nu alweer 3 jaar lybra 2.4 jtd sw emblema donker grijs bj 2004, omgeving baarn.
Dagelijkse auto die gaat als de brandweer, wat een geweldige auto. niet getuned maar rap genoeg om van 100 naar 180 te versnellen zonder morren.
Doe alle onderhoud zelf , vorige jaar bijvoorbeeld alle rubbers van de gehele wielophanging achter vervangen, wat een werk.maar wat een genot om dan weer met een stille en uitgelijnde auto scherp de bocht in te gaan.

Apk paar maanden terug in 1 keer . op naar meer kilometers. Met bijna 4 ton op de klok net ingereden.

vorige dagelijkse auto's lybra2.4 jtd 136pk, kappa sw 2.0 lpg g3, thema sw 2.4 td automaat, thema,s divers, vele beta's: coupe, hpe, spider, fulvia coupe, fulvia sport, en niet te vergeten de aller eerste: lancia 2000.

groet jasper
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: Comfortronic APK

Unread post by Flavia 2000 »

Ik hou het hier zeker nog in de gaten. ben 2x ex Lybra rijder en nu weer op zoek naar goed exemplaar. Volgens mij komen we langszaam op het punt, dat alle slechte exemplaren weg zijn en de goede gekoesterd en zeldzaam worden. Evengoed zal het, Lancia kennende, wel niet tot een waarde stijging leiden, maar dat vind ik wel fijn eigenlijk. Je moet er hier en daar wat in stoppen, maar dat valt alles bij elkaar eigenlijk heel erg mee.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”