Toch weer een Lybra gekocht

Discussie en vraagbaak over Lybra
Sine Arte
Posts: 5
Joined: 09 Jan 2020, 07:52

Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by Sine Arte »

Na een tijdje geen Lancia rijden begon ik het toch te missen, de vrouw overtuigd dat haar golf cabrio eruit moest en uiteindelijk een Intensa 1.8 SW gekocht.
Uiteraard met wat typische dingetjes, maar niets onoverkomelijks het plakkende interieur is in behandeling met sticker verwijderaar, aux in met bluetooth is besteld bij Alie expres, en voor de distributie is blokkeergereedschap onderweg.
De km teler geeft 219000 km aan tot 2016 is er en uitstekende onderhouds historie er is wel wat olie lekkage ik ruik soms een warme olie lucht (vermoed dat dit de kleppendeksel pakking is die lekt op het hitte schild.
Het peil van de stuurbekrachtiging reservoir stond laag bij aankoop dit zou ook nog op een lekkage kunnen wijzen.
De Lybra is bedoeld als daily driver en wat rijd ze fijn.
Sine Arte.
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by koen_ »

Toevallig de 59JS.. ?
User avatar
bart71298
Posts: 21
Joined: 26 Dec 2019, 13:50

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by bart71298 »

Tof!
--
Lybra 1.8 uit 2000
Sine Arte
Posts: 5
Joined: 09 Jan 2020, 07:52

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by Sine Arte »

Inderdaad de 59, ik heb me er altijd al over verbaasd hoeveel auto je koopt voor weinig als je een Lancia tweedehands koopt.
Uiteraard heb ik ook nieuw gereden da's dan weer een ander verhaal vooral qua afschrijving (Delta San Remo wit, Delta HF turbo zwart.)
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by koen_ »

Sine Arte wrote: 10 Jan 2020, 07:44 Inderdaad de 59
Wat leuk ! .. deze lybra is van 2009-2016 in mijn bezit geweest .., altijd prima onderhouden, wrs heb je mijn onderhouds-schema gevonden bij het instructieboekje ;) . Rijdt inderdaad heerlijk

Ik stuur je eerstdaags een PB, heb nog eea liggen wat bij deze auto hoort en wat je op mag komen halen tzt
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by dickh »

Haha, zeker leuk! Kan je nagaan hoe klein onze wereld wordt...
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by Dickamerica »

:)

Ik heb er ook weer 1 gescoord;kan het niet laten....

Zal later even topic aanmaken
Sine Arte
Posts: 5
Joined: 09 Jan 2020, 07:52

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by Sine Arte »

Erg leuk de reactie's zo zit de complete cd collectie van een vorige eigenaar er nog steeds in, de verkoper was van mening dat de cd's bij de auto hoorden ik laat ze dan ook maar zitten.
Ben wel benieuwd naar de originele onderdelen, het enige wat er zo op het eerste gezicht verdwenen lijkt is de afdekplaat voorzijde motor maar toch alvast bedankt Koen.
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by koen_ »

Sine Arte wrote: 13 Jan 2020, 23:06 Ben wel benieuwd naar de originele onderdelen, het enige wat er zo op het eerste gezicht verdwenen lijkt is de afdekplaat voorzijde motor maar toch alvast bedankt Koen.
Ik heb je al een PB gestuurd, kijk even rechtsboven op het scherm bij "Priveberichten"

Wb de afdekplaat, als je die aan de bovenzijde bedoelt, die zat uberhaupt niet meer op deze serie, die aan de onderzijde zat er netjes op toen ik hem inruilde
Sine Arte
Posts: 5
Joined: 09 Jan 2020, 07:52

Re: Toch weer een Lybra gekocht

Unread post by Sine Arte »

Vandaag ook een setje besteld op alie expres om de ECU uit te kunnen lezen, ben benieuwd of het uitlezen lukt en het airbag lampje te resetten is.
Is er btw iemand die E10 tankt met de Lybra.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”