doorrijden of?

Discussie en vraagbaak over Lybra
demeerdg
Posts: 117
Joined: 27 Jul 2009, 16:00

doorrijden of?

Unread post by demeerdg »

Beste,

ik heb een uitstekende Lybra 1.9jtd van 2002 met 222000km op de klok maar, er moeten vooraan nieuwe draagarmen onder en de distributie is aan de beurt. Maar ik wil dit wel aanpakken als ik nog een dikke 100.000km erbij kan rijden. Mijn vraag gaat vooral naar de achterwielophanging, die aluminium draagarmen kosten 500€ en zijn aftermarket niet te krijgen en de stalen langse draagarmen zijn niet te krijgen. Wel zijn alle rubbers aftermarket te krijgen maar volgens de monteur kun je de aluminium draagarmen niet heetstoken om de rubbers te verwijderen. Mijn achterwielophanging is nog ok maar heeft daar iemand al kosten aan gehad of enige ervaring mee?
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

Re: doorrijden of?

Unread post by Menno Bos »

goedenavond,

Als er nu geen bijzonderheden zijn aan je achterwielophanging, zou ik zeggen "doorrijden". Wel waterpomp mee laten nemen als distributie gedaan wordt. Mijn ervaring was in Belgie dat dit niet automatisch gedaan werd. Ik had er helemaal niet aan gedacht dit te vermelden en kwam erachter toen mijn waterpomp begon te lekken. Teruggekeken op factuur en inderdaad geen waterpomp! Heb toen de volgende distributiewissel wat eerder laten doen vanwege die lekke pomp. Was alweer 70.000 km op weg...

Misschien kan monteur even een blik werpen op je achterwielophanging of je problemen kunt verwachten binnenkort. Persoonlijk nog geen ervaring mee gehad.

En je rijdt waarschijnlijk ook niet vaak naar Brussel en Antwerpen....

Wat natuurlijk ook leuk is om in een auto te rijden die de laatste jaren heel snel een zeldzaamheid aan het worden is op de weg...mits natuurlijk de auto goed blijft doen.

Menno

lybra sw 1.9 jtd 2005 290.000 km
ex lybra sw 1.9 jtd intensa 2002 349.000 km (ter afbraak)
demeerdg
Posts: 117
Joined: 27 Jul 2009, 16:00

Re: doorrijden of?

Unread post by demeerdg »

ok, dan zal ik doorrijden en inderdaad indertijd heeft men ook de waterpomp vergeten bij de riemenwissel. Dus na 40.000km "tjierp tjierp" pomp kapot.
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

Re: doorrijden of?

Unread post by Menno Bos »

wel eigen risico :D

grt Menno
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

Re: doorrijden of?

Unread post by Menno Bos »

Ook de mijne weer een nieuwe distributieset + waterpomp.

Kan weer jaren verder dieselen :D

mvg Menno

lybra sw 1.9 jtd 2005 297.500 km
ex lybra sw 1.9 jtd intensa 2002 349.000 km (heb ik nog ter afbraak)
demeerdg
Posts: 117
Joined: 27 Jul 2009, 16:00

Re: doorrijden of?

Unread post by demeerdg »

ja, ik had het al op autoweek gelezen. Maar de mijne lekt soms in de winter een beetje diesel uit de common railpomp. Komt meer voor vooral bij Mercedes. Ik weet niet of ik het ga laten repareren, het is echt miniem.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”