Knipperend voorgloeilampje

Discussie en vraagbaak over Lybra
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Knipperend voorgloeilampje

Unread post by dickh »

Beste wensen allemaal!!
Zo, even wennen zeg, die nieuwe site layout. Vroeg me al af waarom de boel gedurende de feestdagen offline was...
Maar dat terzijde.

Nieuw issue: sinds vanochtend blijft het diesel-voorgloeilampje zo'n 30 sec. knipperen na starten van de auto.
Het manual zegt dat je nu rap naar de garage moet rennen, maar zegt niet wat de oorzaak kan zijn.
Iemand enig idee?

thx, Dick
demeerdg
Posts: 117
Joined: 27 Jul 2009, 16:00

Re: Knipperend voorgloeilampje

Unread post by demeerdg »

Dan heb je een defecte gloeikaars. Niet al te lang wachten om te vervangen want op een defecte gloeier bouwt zich roetafzetting op aan de punt en dan is deze moeilijker te verwijderen en kan die zelfs breken. Een werkende gloeier brandt de gloeitip altijd schoon.
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: Knipperend voorgloeilampje

Unread post by Flavia 2000 »

Is dat waar? ik heb dit al heel lang en mij is verteld dat er meerdere voorgloeiers inzitten en 1 het waarschijnlijk minder goed doet (mits je auto natuurlijk goed start) Kortom niks aan de hand, blijkbaar. Als dat wel zo is neem ik het mee bij de komende APK
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Knipperend voorgloeilampje

Unread post by Dickamerica »

Elke cilinder heeft een voorgloeikaars

zodra er 1 of meer defect zijn krijg je storing.
Voorgloeirelais kan ook stuk zijn,maar dan doet ie helemaal niks meer en dat merk je wel met deze temperaturen.
Checken welke kaars defect is kan heel simpel; je neemt een stuk draad en die doe je op de plus van je accu,andere uiteinde op de bovenkant van de kaars waar de stekker opzit,als je een stroomvonkje ziet als je de draad tegen de kaars houdt dan is die in orde.
zie je niks,dan is die kaars overleden
succes!
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Knipperend voorgloeilampje

Unread post by dickh »

In mijn geval was inderdaad een (van de vijf) gloeibougies kapot. Vervangen en geen geknipper meer.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”