En toen was daar Murphy

Discussie en vraagbaak over Lybra
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: En toen was daar Murphy: ik schreef iets over wisselstukken

Unread post by JackWess »

Ja, maar da's al even terug. Hoezo, waar doel je op?




..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Michael123
Posts: 183
Joined: 18 May 2017, 21:16

Re: En toen was daar Murphy: ik schreef iets over wisselstukken

Unread post by Michael123 »

In je koelvloeistof zit additief die na een tijdje zijn werking kwijtraakt(Bescherming tegen roest)

Mensen die hun koelvloeistof niet op tijd vervangen kunnen last krijgen van aangetaste koppakingen
cromapower
Posts: 23
Joined: 13 Aug 2014, 22:53

Re: En toen was daar Murphy: ik schreef iets over wisselstukken

Unread post by cromapower »

En.... Al nieuws van het front? Ga je m repareren of heb je een andere gevonden.
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: En toen was daar Murphy: ik schreef iets over wisselstukken

Unread post by JackWess »

Het nieuws van het front.
De auto rijd volkomen normaal, tot het moment dat je heel kort een soort nadieselen hoort en dan begint hij als een malle te roken.
Er is geen sprake van olieverbruik of koelvloeistof wat in de verbrandingskamer komt, D riem zit prima op positie zo ver wij kunnen beoordelen, water wat blijft staan is ook geen oorzaak, dat zou ook dat nadieselen niet verklaren.
Dus: we staan voor een raadsel.
Conclusie, de motor moet eruit en uit elkaar, en dan hopen dat we een oorzaak vinden.
In ieder geval is het niet meer betrouwbaar voor mijn vrouw om mee naar het werk te komen, en dus is de auto nu op stal gegaan, en gaan we later als we meer tijd en ruimte hebben die operatie uitvoeren.

In de tussentijd is er een 1.8 Intensa SW uit 2003 aangeschaft die ik particulier heb kunnen bemachtigen, (we hadden eerst een K op het oog, maar die was in dusdanig mooie staat dat die geen optie was met onze kinderen, die verdiend iemand die hem zo mooi kan houden.)

Ook daar zijn een paar zaken aan die gedaan moeten worden, en hij heeft 4 maanden stil gestaan, dus moet behoorlijk los komen zeg maar.

Dus we gaan we hem repareren, maar niet direct en hebben we ook een andere ondertussen.



...
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: En toen was daar Murphy: ik schreef iets over wisselstukken

Unread post by Reinier666 »

Mooi dat je weer een rijdende Lybra hebt Jack!
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”