Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Discussie en vraagbaak over Lybra
Michael123
Posts: 183
Joined: 18 May 2017, 21:16

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by Michael123 »

Ben momenteel in polska maar heb mail gekregen dat alles klaar ligt dus de 18 ga ik alles ophalen .Ben benieuwd hoe de subframe van koen na deze behandeling eruit ziet.

Ben wel 2 platen vergeten in te leveren waar de draagarmen aan vas zitten maar deze ga ik samen met de luchtfilter deksel van mijn mercedes inleveren om ze alsnog te coaten.

Dus binnenkort weer veel fotos van montage en hoe alles eruit ziet met behandelde frame.

Ben wel benieuwd of ik de veren vast krijg door de draagarmen klein beetje omhoog te krikken en daarna de armen vast te draaien met de subframe.

Fotos volgen
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by JackWess »

2 dezelfde postings is misschien wat onnodig, heb er dus even 1 weg gehaald.

Ben erg benieuwd naar het resultaat.


..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Michael123
Posts: 183
Joined: 18 May 2017, 21:16

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by Michael123 »

Vandaag subframe opgehaald bij rmf tegelen

Moet volgende keer alleen nog de 2 ontbrekende platen van de draagarm laten doen 30 euro samen.

Met dank aan koen ,heb van hem deze subframe zowat voor niks gekregen.



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ga de onderkant nog wel behandelen met 3M Antisteenslag.
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by koen_ »

Wauw !, echt supernetjes geworden, een mooi 2e leven voor dit subframe ! (tu) (tu)
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by koen_ »

Michael123 Schreef:
-------------------------------------------------------
Ben wel benieuwd of ik de veren vast krijg door de draagarmen klein beetje omhoog te krikken en daarna de armen vast te draaien met de subframe
Je kunt het subframe en de beide onderste draagarmen al monteren, je moet alleen de onderste bevestigingsbout van de schokbrekers en de buitenste bout van de onderste draagarmen nog niet aanbrengen ...
je kunt de veer dan ongecomprimeerd op zijn plaats zetten en dan de onderste draagarm aan de wielzijde opkrikken tot de openingen van de bevestigingsbout precies in lijn komen, dan de bout erdoor ..., idem met de onderste schokbrekerbout ... en klaar ben je !
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Michael123
Posts: 183
Joined: 18 May 2017, 21:16

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by Michael123 »

Bedankt voor de info koen,

Hier heb ik wat aan.

Ik ga de bouten van de subframe/draagarmen samen laten verzinken met mijn w124 bouten en moeren benzineleidingen.

Ben bij mijn w124 bezig om de hele lucht intake te reviseren/schoonmaken en ga ook gelijk de benzineleidingen/bouten/platen/moeren alles laten verzinken en geel laten passiveren.

De prijs is 0.85 per kg verzinken en geel passiveren en minimum orderprijs is 80 euro dus ik gooi gelijk alles erbij.

Image

Mijn plan is dus om daar de bouten en stalen onderdelen van mijn lybra ook maar gelijk bij te gooien zodat die er ook weer perfect uitzien.

Image
Intake is helemaal glad geschuurd daarna gepolijst en daarna vetvrij gemaakt en in motip brake caliper zilver gespoten samen met de luchtmassameter unit en benzineverdeler(spinnekop)

Image

Image

Fotos zijn puur om te laten zien wat ik in de tussentijd heb gedaan en niet om mercedes te promoten ofzow.

Ik zal begin volgende maand de rest van de 2 draagarmplaten naar rmf brengen om zsm de frame te monteren en ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden van mijn lybra opknap project want ik ben nog lang niet klaar :D
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by JackWess »

Dat benz project had ik al helemaal doorgelezen op het forum.
Respect.

Het andere had ik al op FB gemeld. (:P)



..
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
Michael123
Posts: 183
Joined: 18 May 2017, 21:16

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by Michael123 »

Jack je bent nog de enigste die hier overblijft he :D

Vandaag de subframe in de 3M antisteenslag coating gespoten en ik laat het zo 2 dagen staan om te drogen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by dickh »

Nee Michael, Jack is echt niet de enige die dit project ademloos volgt,
ik vertegenwoordig bij deze de zwijgende massa die heel veel lering uit jouw inspanningen trekt
en als bij een schaatswedstrijd van vroeger met rode oogjes en oortjes meeschrijft met je vorderingen...
Ongelooflijk, wat een drive!

Keep up the good work!

Jack, wachten we even met de meetup tot Michael's project kan meerijden? Dacht 't wel B). Ben ZEER nieuwsgierig om het mirakel in levende lijve te aanschouwen !tt!

Cheers, Dick

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Lancia lybra 2.0 20V Comfortronic bj 2000 opknap project Tips-Reparaties-Fotos

Unread post by Reinier666 »

Goed idee Dick.
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”