Nieuw raammechanisme

Discussie en vraagbaak over Lybra
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Nieuw raammechanisme

Unread post by Dickamerica »

Gister mijn defecte raammechanisme rechtsvoor vervangen;
Heb het in verleden al paar x gedaan dus appeltje eitje

Origineel nieuw exemplaar gebruikt

Echter is er wat vreemds aan de hand:

Omlaag gaat ie perfect met 1 klik volledig naar beneden

omhoog gaat ie tot op ongeveer 3 cm van het einde dan stopt ie

rest moet je dan handmatig doen;geen ramp maar slaat eigenlijk nergens op

Nu heb ik volgens mij weles ergens iets gelezen over inleren van een nieuw gemonteerde motor>?
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by Reinier666 »

Is het niet calibreren?
Helemaal omlaag doen en paar seconden vasthouden, dan helemaal omhoog doen en nog paar seconden vasthouden?
Zoiets staat me bij.
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by koen_ »

Lees even het onderste gedeelte van deze instructie ... http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?52,782553

Dus even de genoemde zekeringen eruit halen en de ramen opnieuw inleren, alle vier apart ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by Dickamerica »

Grazie!
piet reinders
Posts: 41
Joined: 05 Jan 2016, 17:15

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by piet reinders »

Dit is eigenlijk een bericht voor Koen underscore, hallo Koen, ik heb twee berichten nadat ik je heb bevraagd over csi en nav codes. Ik vond een site KAOS waar je die codes kan opvragen, zonder enig probleem poste een member, Cycley, uit Kent, Engeland, mij twee codes. Volgende dag al, en ze werkten. radio en csi doen het weer. Met mijn tweede vraag ben ik ook een heel end verder, ik heb bij Tuynder 2 glijstiften besteld en die zijn vanmorgen gebracht. Alleen doe zich te probleem voor dat ze niet passen. Dat is al eerder op dit forum gesignaleerd en de oplossing was te vinden bij plaatjes griekse website dat zijn nu plaatjes bijneen koplamp-post van jou.
Zijn die glijstift-plaatjes nu ook nog egns te vinden? Groet, Piet
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by de Wit »

Wat ik mij van die Griekse plaatjes herinner is dat de opening die om de rails valt opgeboord wordt om het te laten passen.. De oude witte hebben een ruimere opening die om de rails heen valt, de nieuwe groene zijn heel krap inderdaad..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by koen_ »

Kijk even goed in het topic over de raammechanismen ... http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ?52,782553

onderaan vind je het verhaaltje over de oudere glijstift, en dan deze zin :
"Edit Juli 2014 : helaas blijkt deze griekse website uit de lucht te zijn, de plaatjes kun je hier zien : plaatjes griekse website , ze vertellen zelf het verhaal ...

.... als je klikt op het stukje : plaatjes griekse website ... zie je de plaatjes ...,
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by koen_ »

Ik vond een site KAOS waar je die codes kan opvragen, zonder enig probleem poste een member, Cycley, uit Kent, Engeland, mij twee codes. Volgende dag al, en ze werkten. radio en csi doen het weer
dat is mooi !!
Ik denk dat je hier veel Lybra-rijders een plezier mee kan doen .., kun je hier een linkje plaatsen ?
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
piet reinders
Posts: 41
Joined: 05 Jan 2016, 17:15

Re: Nieuw raammechanisme

Unread post by piet reinders »

Post Reply

Return to “NL45 Lybra”