temperatuurmeter

Discussie en vraagbaak over Lybra
JackWess
Posts: 509
Joined: 22 Apr 2015, 10:36

Re: temperatuurmeter

Unread post by JackWess »

Volgens mij meld hij hierboven dat hij de thermostaat heeft vervangen Dick. ;)
Ex: Delta 1.6 GT 1986 - Thema i.e. Turbo 1988 - Kappa 2.4 LX 1995
, Lybra SW comfortronic 2000 en 1.8 Intensa 2003 Heden, K 5.20 T SW
Moderator Lybra en Thesis forum
ajwillemsen
Posts: 30
Joined: 05 Nov 2010, 12:20

Re: temperatuurmeter

Unread post by ajwillemsen »

Je zou de relais van beide ventilator snelheden kunnen controleren. Heb een soort gelijk probleem gehad. Bij mij werkte de lage snelheid niet van de ventilatoren wat resulteerde in veel lawaai van de hoge snelheid die normaal gesproken weinig gebruikt wordt.

De 2 relais zitten onder een kapje pal voor de accu (in rijrichting gezien). Erg makkelijk toegankelijk! Even de contacten opfrissen en het probleem was bij mij opgelost.

Aangezien de thermostaat al vervangen is, en daarmee de hele behuizing ervan inclusief de koelvloeistof temperatuursensor, heb je de werking hiervan verzekerd. Verder zou het alleen nog een verminderde doorstroming in je radiateur, een lekke cilinderkop pakking of lekkage van het koelsysteem kunnen zijn.

succes!
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: temperatuurmeter

Unread post by dickh »

Hmm had niet de hele thread teruggelezen, ik lul maar wat 8-)

B)-

- Zijn we van je gewend Dick maar omdat je af en toe best nuttige dingen lult laat ik het staan -
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
flavia1800
Posts: 212
Joined: 10 Apr 2009, 22:27

Re: temperatuurmeter

Unread post by flavia1800 »

ik heb gisteren beide relais bekeken en deze waren goed. Toch maar schoon gemaakt en vervolgens met contact spray ingespoten. Nog steeds geen resultaat. Bijkomend kan ik deze eens vervangen en kijken of dit een verschil geeft. De zoektocht gaat verder...
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”