hogere ICS kunde

Discussie en vraagbaak over Lybra
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: hogere ICS kunde

Unread post by koen_ »

Dat is zeker zo, met als meest waarschijnlijke oorzaak een te lage boordspanning. Daardoor raakt de (canbus) communicatie van de leg ...
Daarom ter illustratie het Fiat 500 verhaal ..., die gaf altijd de foute meldingen direct na de koude start, ik heb toen bij de oude accu eens de boordspanning gemeten, die bleek na openen portier en op contact zetten terug te lopen tot 11.7V, bij de nieuwe accu bleef de spanning ruim boven de 12V

Maar bij 'flavia2000' was dit probleem het indirecte gevolg van het probleem met de ICS en staat daar waarschijnlijk los van
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: hogere ICS kunde

Unread post by Flavia 2000 »

Okee, we zijn weer wat verder. Vandaag bij de garage geweest en eens goed naar de bodem gekeken. Deels goed nieuws, deels wat minder. Er is al het nodige vervangen, dus dat is fijn. Tegelijkertijd is er best wel wat roest, dat ik deels zelf aan kan pakken en deels (kokerbalk) voor de volgende APK gedaan moet worden. Maar hier was ik van op de hoogte. De tik in de ophanging is waarschijnlijk te wijten aan een deels afgebroken veer. Wordt vrijdag vervangen net als de voorste schokbrekers. De auto is waarschijnlijk uitgelijnd met de kapotte veer (stuur staat ook niet helemaal horizontaal) dus doen we ook meteen.
Nou nog de ICS. De accu is waarschijnlijk op, maar dat is geen probleem, want in de Thema zit een gloednieuwe Marelli, dus die zet ik over. Dynamo is niks mee aan de hand. Ik zit er over na te denken de ICS te laten herstellen. Mijn garage had het over een bedrijf in Eindhoven, die dat zouden kunnen. Weet iemand of Maresi of Tuynder dit niet ook kunnen? Iemand hier bekend mee, want ik kan ze niet vinden. Als dat kan laat ik 'm meteen hacken, want ik heb geen Navi code en voor diefstal ben ik niet zo bang :D Ik kan ook voor een 2e hands ICS gaan, maar hou 'm liever origineel Emblema.

In het kader van hoe dom kun je zijn, had ik vandaag nog even de schrik van mijn leven. Ik zat (net terug van de garage) te genieten van het Lybra uitzicht, toen ik 'm ineens heel langzaam achteruit zag rollen. Als een speer naar buiten en nog net kunnen voorkomen dat ie tegen een lantarenpaal knalde. Dat krijg je als je automaten gewend bent en dus niet automatisch de handrem aantrekt8-)
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: hogere ICS kunde

Unread post by koen_ »

waarschijnlijk wordt Verotronics in Eindhoven bedoeld, op het Thesisforum zijn daar wel eens goede ervaringen over gemeld, zelf heb ik er geen ervaring mee ...
ook KMS Apeldoorn zou zoiets kunnen repareren, die werken "no cure no pay"

Beide bedrijven hebben een uitgebreide website met meer info ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: hogere ICS kunde

Unread post by Flavia 2000 »

dank u, we gaan ze even bellen(tu)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”