Twee vraagjes

Discussie en vraagbaak over Lybra

Moderator: JackWess

TheSentinel

Re: Twee vraagjes

Post by TheSentinel »

Stap dichter bij het probleem van de beslagen ramen....

Wordt dus veroorzaakt doordat de buitensensor merkt dat het onder de drie graden komt.
Afgelopen avond tot 3x toe kletsnatte ramen gehad, en elke keer hetzelfde : 3x een piep, display heeft idd 3 graden aan, na een seconde of 10 slaat alles gelijk dicht.
En dit is niet afhankelijk van hoe de recirculatie staat....

Blijkbaar doet de sensor meer dan alleen <3 graden detecteren en aangeven.......
dickh

Post by dickh »

Jazeker, een en dezelfde. Ik heb je zojuist een PB gestuurd.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
koen_

Post by koen_ »

Kijk eens of er geen water in je paravan staat ... en check je interieurfilter eens op vocht en/of ernstige vervuiling ; je vindt dat achter de kunststof afdichting in de paravan aan de bijrijderskant ; sowieso is vernieuwen van dat interieurfilter verstandig in zo'n geval
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
dickh

Post by dickh »

Interieurfilter laat ik bij iedere beurt vervangen. Misschien dat ik daardoor van dit soort gedoe nog nooit last heb gehad..?

B)-
TheSentinel

Post by TheSentinel »

Hmm, ik had een domme vraag gesteld, maar ik zie hem nergens terug, dus bij deze komt hij nog een keer, wat is de Paravan ?
Als ik zo ondertussen het forum doorblader denk ik dat het de bak onder de vooruit is waar ook de motor van de ruitenwisser zit ?

In dat geval zie ik er geen water inzitten.

Het filter wat daar aan de bijrijderskant erin zit heb ik eruit gehaald, zat wel wat vol met blaadjes enzo, heb het even uitgezogen en ik zal eens zien of ik zo'n filter ergens kan bestellen.

Ondertussen ligt er in mijn auto een herbruikbare vochtvanger en hebben de ruiten een nano behandeling gehad. Ben benieuwd.
dickh

Post by dickh »

Inderdaad en inderdaad. Dat filter kan je overal (bij elke Fiatboer, maar ook bij iedere merkonafhankelijke garage, zoals Bosch of Vakgarage) bestellen, is een vrij standaard ding.

B)-
TheSentinel

Post by TheSentinel »

Even een update : vandaag mijn auto naar de Fiat dealer in de stad Groningen gebracht i.v.m. het vochtprobleem.
Volgens hun bleek dat inderdaad de klep in de recirculatiestand bleef staan, ze hebben hem nu permanent open gezet, hoop dat het probleem nu verholpen is, ik hou jullie op de hoogte
de Wit

Post by de Wit »

Welke Fiat dealer? Toevallig Bockhoudt? Heb ik zelf niet zo heel erg goede ervaringen mee namelijk.. Net als Mulder in Appingedam, kun je beter ook niet met een Lybra binnen komen, slopen lukt ze wel maar herstellen niet.. Kon zelf mijn raammechaniek dat ze zouden vervangen opnieuw monteren omdat zowel het mechaniek als het paneel met veel wurgen, roppen en scheuren verbogen en beschadigd in de auto zijn gekomen..
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”