Lybra SW gezocht

Discussie en vraagbaak over Lybra
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: Lybra SW gezocht

Unread post by Flavia 2000 »

Ik zie ze ook zelden te koop, dus ik heb iets sneller toegeslagen dan ik eigenlijk van plan was. Ik hou nog wel een beetje mijn hard vast of er toch geen onverwachte tegenvallers gaan komen. Nu ik er wat langer mee gereden heb vallen me twee dingen op: los van de rammel in de ophanging kan de besturing nog wel een fractie scherper, dus daar zit ook wel iets waarschijnlijk. Daarnaast rook ik gisteren een brandluchtje bij het wegrijden. Kan zijn dat ik gewoon te veel gas geef, omdat ik al lang geen handbak gereden heb. Maar kan natuurlijk ook iets met de koppeling zijn. Binnenkort maar eens naar de garage voor een algehele check. Meer foto's volgen, maar hierbij alvast een indruk. Gebroederlijk naast zijn voorganger
Attachments
lybra thema.jpg
lybra thema.jpg (123.22 KiB) Viewed 248 times
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: Lybra SW gezocht

Unread post by Flavia 2000 »

En meteen maar even een subonderwerpje. De ICS knoppen doen niks. Had de eigenaar ook al verteld. De display is recent vervangen, het oude exemplaar zonder display zit erbij. Nou vertelde hij mij dat het door een stekkertje komt, dat niet aangesloten zit. IC losgemaakt, maar alles zit aangesloten. Gekke is wel dat volume knop van radio het wel doet. Alleen de knopjes werken dus niet. Radio is te bedienen vanaf het stuur. Nou zat ik te bedenken dat er misschien een reset nodig is? Iemand een idee? Ik kon via de zoekfunctie niks vergelijkbaars vinden.
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Lybra SW gezocht

Unread post by de Wit »

Zoek eens op "Accureset" op het forum hier. Hiermee reset je alle electronica in principe, behalve de totale km stand. De codekaart voor het ICS kan dan van belang zijn ;-) dus ik hoop dat je die erbij hebt.

Aangaande geen knoppen en geen display, vergelijk de 2 printjes eens (de oude en de "nieuwe") , uit ervaring weet ik dat verschillende revisies van een print niet altijd onderling uitwisselbaar hoeven te zijn!
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Lybra SW gezocht

Unread post by koen_ »

Misschien moet je nog eens vragen wat er precies vervangen is, het scherm zelf vervangen is nogal ingewikkeld, dus mogelijk is de gehele ICS vervangen en is het 'front' met de grijze knopjes overgezet op de gewisselde ICS .... ( dat is heel simpel te doen )
In dat geval zou het idd goed kunnen dat de printplaat anders is en hij dus daarom niet goed werkt ..., is het mogelijk om de 'oude' terug te zetten en te kijken of de knopjes dan wel werken ondanks dat de display dan wrs niet werkt ?
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
hanzie68
Posts: 195
Joined: 04 Jun 2013, 22:41

Re: Lybra SW gezocht

Unread post by hanzie68 »

Ik weet wel een adresje voor je waar je een andere ics kunt krijgen voor een paar tientjes. Pm me maar als je interesse hebt.

Groetjes, Hans
Eigenaar van een Grande Dame, Metallic zwarte Lybra 1.8 16V LX SW
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: Lybra SW gezocht

Unread post by Flavia 2000 »

ik zal het navragen bij de vorige eigenaar. De reserve ICS komt in ieder geval niet uit deze Lybra, want er staat een ander kenteken en jaar op vermeld. Waarschijnlijk is dus de display en het frontje vervangen. Wat ook zou kunnen betekenen dat het reserve exemplaar het gewoon doet en ik die dus kan gebruiken. We zoeken morgen verder. Bedankt voor alle hulp alvast!
Flavia 2000
Posts: 97
Joined: 13 Apr 2009, 13:13

Re: Lybra SW gezocht

Unread post by Flavia 2000 »

Hij blijkt toch alleen de display vervangen te hebben. Hij kreeg één van de stekkertjes achter het frontje niet bevestigd. Die zien er inderdaad nogal klein en kwetsbaar uit. Dat wordt dus nog een hoop gepruts haha
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”