Inbouwen Parrot

Discussie en vraagbaak over Lybra
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Inbouwen Parrot

Unread post by Reinier666 »

Beste Lybra rijders en liefhebbers.

Vandaag heb ik een Parrot 9100 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje (compleet demo modelletje met garantie en al)
De Tel. functie op de ICS is toch ruk, dus het werd een Parrot ;)
Ik wilde perse de 9100 of 9200 ivm aansluiten ipod muziek, die 6 cd's vervelen snel.
De parrot 9200 ben ik gewend uit eerdere auto's en ben ik tevreden over, echter die had ik aan laten sluiten.

1- Om te beginnen krijg ik de ICS niet lekker ontgrendeld, links en rechts haakt hij ergens achter zie ik op de (Italiaanse) manual, maar ik krijg het niet los ;)
Tips?

2- Nu dacht ik dat het aansluiten wel moet lukken, 2 stekkers uit de ICS, in de Parrot kabelboom, en vanaf daar weer terug naar de ICS
Daarmee "tap" je de stroom en speakersnoeren domweg af als ik het goed snap.
Indien het aan en uitzetten met contact niet goed zit, oranje en rood omwisselen bij de zekeringen in de kabel las ik.
Lijkt logisch en komt goed ;)

3- Dan zit er een "mute" draad, die je kan verbinden met "mute" 1,2 of 3 Welke moet ik hebben? of is dit optioneel indien niet aansluiten met iso stekkers?
(zo zijn er ook lijn in snoertjes die je alleen nodig hebt als je de iso stekkers niet gebruikt)

4- Gaat dit geheel problemen geven met de Bose installatie? (google levert namelijk tegenstrijdige info hierover)

5- Tips en ervaringen voor het plaatsen van het display/audioaansluitingen/microfoon?

Alle tips en suggesties zijn welkom ;)
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by koen_ »

Om te beginnen krijg ik de ICS niet lekker ontgrendeld, links en rechts haakt hij ergens achter zie ik op de (Italiaanse) manual, maar ik krijg het niet los ;) Tips?
In het bovenste topic ( how-to's etc ) vind je een bijdrage over het verwijderen van de ICS met een aanvulling van JdeBeer, dat beantwoordt je vraag denk ik ....

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by Reinier666 »

koen_ Schreef:
-------------------------------------------------------
> In het bovenste topic ( how-to's etc ) vind je een
> bijdrage over het verwijderen van de ICS met een
> aanvulling van JdeBeer, dat beantwoordt je vraag
> denk ik ....
> .

Dat ziet er goed uit ;) HOE ik hem moest ontgrendelen was me dus niet duidelijk.
Vorige keer aan de module zitten trekken, maar die kwam natuurlijk never niet los ;)
Zaterdag morgen ga ik het inbouwen.
thx
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by Reinier666 »

Het lukt uiteraard niet, want de draadjes in de stekkers komen niet overeen.
Dus de ene iso stekker blijkt de andere niet te zijn..........zucht.
Waarom heet het gvd iso stekker als de draadjes op verschillende plaatsen kunnen zitten? ;)
Ik heb mazzel dat ik niet een en ander doorgebrand heb dus achteraf.

Ik ben bij een professioneel inbouw station geweest en die wisten me te melden dat het idd niet zomaar gaat ivm het Bose systeem.
Lekker dus weer, daar zijn wel weer kasjes voor, maar die zijn erg duur.

Nu gaat het mij voornamelijk om de usb/ipod aansluiting, bellen doe ik toch niet veel in de Lancia.
Iemand ervaring met een Loudlink systeem?
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by de Wit »

Ik heb een loudlink gehad maar om eerlijk te zijn, 3 dagen mee gestoeid en toen verkocht. Ik ben best handig maar na 3 dagen stoeien met software om alle 6 mapjes herkend te krijgen in het ICS heb ik de spullen overgedaan aan een ander.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by Reinier666 »

Als ik het goed begreep, kan je 99 nummers per mapje erop zetten.
X6 mapjes, geen sub-mapjes dus? dus doorskippen naar nummer 78, als je mazzel hebt, want je ziet alleen nummers, geen track info artiest naam enz. in het display?
Niet heel gebruiksvriendelijk dus
(via de parrot is muziek bediening mogelijk door op je parrot scherm gewoon door je mapjes te bladeren, bediening met het bekende knopje)

Belde net het inbouwstation waar ik zaterdag geweest was, het schijnt toch WEL te kunnen met een parrot volgens zijn leverancier ;) of ik even langs wil komen met de Lybra zodat hij zelf even de stekkers enzo kan bekijken.
Eerste de beste gelegenheid maar even doen.

Er is dus nog hoop.
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by de Wit »

Ik zou lekker de Parrot proberen idd, de loudlink is echt een drama in mijn ogen. 6x99 klinkt als genoeg muziek, echter na map 2 kwam ik in map 5, na map 3 in map 6 en na map4 in 1.. Geen VBR, geen FLAC, geen ID3tag, geen bestandsnamen... Wel mooi , sterk aluminium kastje. Dat dan weer wel ;-)
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by Reinier666 »

Kijk, das info waar ik wat aan heb.

Parrot zit er ondertussen in en werkt .
Ze konden de iso stekker met speaker draden gebruiken, maar de andere iso stekker hebben ze aangepast zodat hij klopte met de draadjes van de ICS.
12 volt uit de zekeringenkast getrokken netjes, dus alles zit stevig en netjes.

Echter klinkt er eenzacht, maar irritante fluit-toon door door de speakers als ideze geluid via de bluebox spelen.
Het lijkt wel een toerenteller via de speakers ;)
Ik heb mij laten vertellen door kenners en google, dat dit komt door de Bose installatie, de ICS is hiervoor ontstoord, maar de parrot niet? (Of zoiets)
Het inbouw station gaat er een nachtje over slapen en komt er na de pasen op terug.
Attachments
foto12.jpg
foto12.jpg (161 KiB) Viewed 462 times
foto 3.jpg
foto 3.jpg (122.44 KiB) Viewed 462 times
foto11.jpg
foto11.jpg (136.32 KiB) Viewed 462 times
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by dickh »

Het is inmiddels na Pasen/ Hoe zijn de ontwikkelingen? Ben zeer benieuwd, nl zelf ook van plan iets dergelijks te gaan monteren.

(eveneens Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema, maar dan een 2.4jtd SW uit 2005 die in 2009 pas is gaan rijden, ha! (:P)

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Reinier666
Posts: 238
Joined: 17 Oct 2013, 22:07

Re: Inbouwen Parrot

Unread post by Reinier666 »

Ah, de zilvergrijze sw, die heb ik van dichtbij mogen bewonderen op een lancia onderdelen dag ;). Bruin leer....... Mooie wagen!

Maar de fluit toon is er nog.
De inbouw garage heeft me keurig gebeld en is op zoek naar een goedkope oplosiing.
Als ik heel eerlijk ben hoor ik de toon amper meer, dus wat mij betreft blijft het zo.

De carkit zelf ben ik superblij mee, ik heb b.v. Spottify.......
Kan ik draadloos afspelen op de bose via de parrot vanaf de iphone ;) helemaal top.
Trotse eigenaar van een glimmende Lancia Lybra Emblema 2.0 sedan uit 2004
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”