Temperatuurmeter begint bij 90 graden

Discussie en vraagbaak over Lybra
droelo
Posts: 11
Joined: 06 Mar 2013, 21:55

Temperatuurmeter begint bij 90 graden

Unread post by droelo »

Hallo allemaal!

Ik heb sinds een week een kersenrode Lybra SW 1.9 jtd die het onderstaande probleem heeft:

Als de motor koud is geeft de temperatuurmeter van het koelwater al 90 graden aan, daarna loopt ie op naar 120 graden.
Er blijkt dus iets niet goed te zitten in de meter zelf of het signaal komt niet juist binnen, heeft iemand hier ook eens met dit probleem te maken gehad en zoja wat was de oplossing?

NB , het beestje heeft al 406.000km gelopen.
AndrewL
Posts: 124
Joined: 27 Oct 2010, 13:06

Re: Temperatuurmeter begint bij 90 graden

Unread post by AndrewL »

Motortemperatuur uitlezen met OBD (computer)
Indien daar de temperatuur correct is de meter defekt, indien daar de temperatuur ook onjuist is, is de sensor in het thermostaathuis defekt
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) rood
Lancia Lybra SW 2.0 LX (2001) donkerblauw
Lancia Lybra SW 1.8 LX (2000) zwart, ter ziele
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: Temperatuurmeter begint bij 90 graden

Unread post by jdejager »

Blijft ie met contact uit ook op de 90 graden staan? Gezien je km stand kan het wel eens zijn dat je een berucht onderdeeltje defect heb gehad in je dashboardprint. Hierdoor heb je helemaal geen verlichting meer aan de achterkant. De print moet er dan uit en het onderdeel weer vastgesoldeerd. Hierna moeten de meters terug worden geplaatst. Dit is een crime. Heb dit ook gehad. Mijn meter begint op 70 en gaat door naar de 110 graden. Geen probleem zolang je de reden maar weet. Als de motor echt te warm wordt gaat er dacht ik ook nog een rode lamp branden. Die van mij staat nu op 419000 km, is ook een 1.9 JTD. Heb hem nu 6,5 jaar.
droelo
Posts: 11
Joined: 06 Mar 2013, 21:55

Re: Temperatuurmeter begint bij 90 graden

Unread post by droelo »

Oke, ik heb alleen last dat het lampje achter de brandstofmeter niet werkt, heel af en toe springt ie aan maar dat is van korte duur. 2 seconde ofzo.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”