Probleem met de nieuwe lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
Bas
Posts: 96
Joined: 30 Dec 2008, 11:44

Re: Probleem met de nieuwe lybra

Unread post by Bas »

Een 'sportief' geluidje vind ik eigenlijk niet eens zo erg, al ben ik totaal geen sjonnie-type.
Zeker met een vijf-cylinder vind ik het wel wat hebben. Ik betrapte mezelf erop dat ik het raampje vaak open deed (midden in de winter) toen de uitlaat een flinke scheur had. Al moet ik zeggen dat het op het laatst wel erg gortig werd... En ook omwille van de veiligheid (hing uiteindelijk aan een flinter staal nog vast) heb ik de boel toen laten maken.
lybra1800
Posts: 27
Joined: 20 Nov 2012, 18:09

Re: Probleem met de nieuwe lybra

Unread post by lybra1800 »

De moter van de 5 cyl maakt juist zo'n lekker geluid tijdens het accelereren een brullende uitlaat verpest die ervaring of mijn 1.8 4cyl ook zo lekker klinkt geen idee mijn niet lekke maar brullende uitlaat overstemtnhet behalve als ie koud is maar dan trek ik hem niet door...
jdebeer
Posts: 123
Joined: 03 Feb 2009, 08:03

Re: Probleem met de nieuwe lybra

Unread post by jdebeer »

Al eens gekeken of de aansuiting tussen middenpijp en eniddemper goed gasdicht is ? Bij niet originele dempers kan hier wat ruimte tussen komen als de pot warmer wordt. Beetje uitlaatpasta ertussen (geen reparatiepast, die wordt keihard) en hij is gasdicht. Scheelt een hoop herrie.
lybra1800
Posts: 27
Joined: 20 Nov 2012, 18:09

Re: Probleem met de nieuwe lybra

Unread post by lybra1800 »

deze bijvoorbeeld? http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8892 ... 50-g-150-g

moet ik de demper dan weer los halen of gewoon over de rand waar hij over de andere heen schuift smeren?
edsnabel
Posts: 63
Joined: 03 Feb 2009, 21:49

Re: Probleem met de nieuwe lybra

Unread post by edsnabel »

Die pasta is bij iedere automaterialen zaak te verkrijgen. Het best is om de aansluiting even los te maken en in te smeren met die pasta en dan in elkaar te schuiven, de overtolige pasta even rondom uit te smeren en dan moet het goed zijn. Ik had zelf een kappa met imitatie-uitlaat die ook meer geluid gaf dan de originele, dus hoeft niet zo te zijn dat er wat los zit in de uitlaatpot. succes.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”