piepen multiriem 2.4 jtd

Discussie en vraagbaak over Lybra
hycom
Posts: 7
Joined: 04 Mar 2012, 11:58

piepen multiriem 2.4 jtd

Unread post by hycom »

Heb sinds kort dat er een vervelende piep die ergens bij de multiriem vandaan komt.

heeft iemand ervaring met span of looprollen die slijten mijn lancia heeft nu bijna 300dkm gelopen , is algelopen jaar wel een nieuwe dynamo op gekomen en airco werkt ook prima.

bvd voor enige tips

grtz Roel
Stupendo
Posts: 279
Joined: 21 Oct 2012, 20:41

Re: piepen multiriem 2.4 jtd

Unread post by Stupendo »

Voor wat het waard is, als het gepiep niet van een te strakke of te losse multiriem komt: bij mijn Delta kwam het gepiep van de versleten spanrollen van de distributieriem. De distributieriem was in principe nog goed maar als de rollen versleten zijn moet het zaakje toch uit elkaar en dan vervang je de distributieriem uiteraard ook meteen.
jdejager
Posts: 90
Joined: 22 Dec 2008, 18:16

Re: piepen multiriem 2.4 jtd

Unread post by jdejager »

Had exact hetzelfde. Eerst alleen de 1e minuten na een koude start. Maandagochtend ineens heel erg op de snelweg. Bleek toch de combinatie van spanrollen (2x) en multiriem te zijn. Heb het laten vervangen en alles werkt weer perfect. Mijn kilometerstand is 411000 km. De boel is 100000 km geleden ook vervangen. Of dit snel is weet ik niet.
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: piepen multiriem 2.4 jtd

Unread post by dickh »

Zie boek: Bij een 2.4jtd moet volgens onderhoudsschema de riemenboel om de 60.000 visueel geinspecteerd worden (kijken of er geen tandjes missen , droogtescheurtjes etc) en om de max 120.000 km vervangen.

B)-


jdejager Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had exact hetzelfde. Eerst alleen de 1e minuten na
> een koude start. Maandagochtend ineens heel erg op
> de snelweg. Bleek toch de combinatie van
> spanrollen (2x) en multiriem te zijn. Heb het
> laten vervangen en alles werkt weer perfect. Mijn
> kilometerstand is 411000 km. De boel is 100000 km
> geleden ook vervangen. Of dit snel is weet ik
> niet.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”