Climate control knoppen vervangen

Discussie en vraagbaak over Lybra
lybra01
Posts: 10
Joined: 14 May 2012, 17:57

Climate control knoppen vervangen

Unread post by lybra01 »

Sinds vandaag een blije lybra bezitter :D, maar de vorige eigenaar drukt niet met ze vingers op knoppen maar met ze nagels grrrr..
Weet iemand of je deze ergens kunt kopen en vraag twee makelijk kunt vervangen.. ??? Gaat om de warm/koud knop en luchtrichting
boven/midden/onder.
Gstijf
Posts: 77
Joined: 16 Jan 2009, 17:27

Re: Climate control knoppen vervangen

Unread post by Gstijf »

Welkom bij de Club .....

Het is niet de schuld van de vorige eigenaar dat de Mont Blanc lak van de knopjes gebarsten is ........ Komt bij de meetsten voor .
Er is een setje knopjes te bestellen bij Tuynder in Nootdorp en ze zijn vrij simpel te vervangen . Heb het zelf op de boeren manier gedaan door er schuin twee gaatjes in te boren en dan met twee schroeven draaiers eruit trekken .

Suc6 Gerben
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Climate control knoppen vervangen

Unread post by dickh »

Kost iets van 27 euri voor setje met alle zwarte afdekplaatjes van de "airco-unit" knopjes (zeg maar alles dat onder de middelste venilatieroosters).
Over dat makkelijk vervangen denk iets genuanceerder - ben er destijds wel even mee bezig geweest... sjessus 8-) Maar misschien hanteerde ik niet de meest handige methode :( Heb je een hint voor onze nieuwkomer wat dit betreft?

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
lybra01
Posts: 10
Joined: 14 May 2012, 17:57

Re: Climate control knoppen vervangen

Unread post by lybra01 »

Een stappenplan hoe ik deze unit makelijk demonteer zou ideaal zijn, gistermiddag van een plaatselijke slooperij nog een setje kunnen kopen voor 5 euro.
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Climate control knoppen vervangen

Unread post by koen_ »

ook mijn knopjes worden langzamerhand slecht ...

ik heb vandaag eens bij Tuynder geinformeerd, maar die kan alleen een setje leveren voor een bedrag van meer dan 90 euro excl.. :S
dat is wel een fors bedrag voor een handvol plastic knopjes

voor het bedrag dat Dick noemde wil ik nog wel een setje kopen, weet je nog waar dat vandaan kwam ??

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
legend
Posts: 324
Joined: 26 Apr 2009, 00:03

Re: Climate control knoppen vervangen

Unread post by legend »

Dat van 90 euro klopt vond het al erg goedkoop heb zelf voor 45 euro bij sloperij compleet airco unit gehaald zag er nog goed uit
dickh
Posts: 702
Joined: 01 Feb 2009, 22:49

Re: Climate control knoppen vervangen

Unread post by dickh »

Sure. Gewoon besteld via de dealer (Auto Europa-Italë te Hem).
Is wel een paar jaar geleden, maar dat zou niet moeten uitmaken, lijkt me.

B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Climate control knoppen vervangen

Unread post by koen_ »

dank voor de info
ik heb even gebeld met "auto-europa-italie" in Hem, maar daar is het ook alleen nog maar 'officieel' te bestellen voor de ( veel te ) hoge prijs

ze hadden nog wel setjes van nette/gebruikte liggen, maar die zijn 'op' helaas
je hebt dus nog geluk gehad ... ;)

bijzonder trouwens dat de kwaliteit van deze knopjes zo slecht is dat fiat/lancia wel speciaal een herstelsetje levert, maar er dan zo'n belachelijk prijskaartje aan hangt, weinig klantvriendelijk .... :S

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”