Dit vernieuwde forum

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Dit vernieuwde forum

Unread post by Koen »

NL01 Algemene discussie over Lancia
En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia

En dus ook over dit compleet gerestaureerde en up-dated forum.
Huib (en andere moderators ?) : [size=large]zéér mooi en goed gedaan (tu)(tu)[/size]

Het is nog even zoeken om de instellingen naar eigen wens volledig in te stellen, maar dat zal wel lukken.
En voor de rest : ik geraak het wel gewoon [size=x-small](zoals het nieuwe Lancia embleem :P)[/size]

Toch een vraag : hoe krijg ik het nederlandstalig forum volledig op mijn scherm ? Kan je dat zelf instellen ?
Duits, Frans en Engels gedeelte is wel volledig op het scherm zichtbaar.
Het naar rechts scrollen is niet zo handig.
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
Huib
Site Admin
Posts: 1787
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Dit vernieuwde forum

Unread post by Huib »

Welke browser gebruik je?
En wat is je schermresolutie?
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: Dit vernieuwde forum

Unread post by Koen »

Internet Explorer 7.
Schermresolutie : 1024 x 768 [size=x-small](op het werk, thuis zal ik vanavond opzoeken).[/size]
Het is echter zo, dat enkel het NL forum breeeeed is (zoals Bart Verbeek schreef in het Fulvia gedeelte).

Nog iets : de 'Home' toets/knop : moet die je altijd terug leiden naar de bladzijde waarop je de verschillende forums (NL, E, D, I, F, SP) kan aanklikken ?
Dit lukt enkel als ik, na deze verandering / wijziging op 'Home' klik.
Als ik het NL forum, met al zijn onderdelen (Lybra, Kappa Y, Fulvia, etc) als bladzijde zie, en ik klik dan op 'Home' : er gebeurt niets anders.
Pagina blijft dezelfde. Idem als ik op de E / F / D bladzijde ben.

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
ronsas
Posts: 26
Joined: 23 Dec 2008, 18:38

Re: Dit vernieuwde forum

Unread post by ronsas »

Hallo,

Ook van mijn kant complimenten voor dit vernieuwde forum. Maar evenens dezelfde opmerkingen
als Koen heeft: bij een resolutie van 1024*768 zit je in het Nederlandse forum constant van links
naar rechts te scrollen anders vallen er stukken tekst weg. Inderdaad super onhandig en des te
vreemder als je ziet dan het bij het Duitse forum anders kan.

Ik heb ook gemekt dat de navigatie naar "Home" op de Nederlande pagina's anders (en naar mijn
idee niet correct) werkt. Is hier iets aan te doen? Het zou het leesplezier enorm verhogen.

Groeten,
Ron

PS Bij dit bericht heb ik de tekst met ENTER zal smaller gemaakt zodat het beter te lezen is, doe je dat niet dan krijg je dit, je tekst is niet te lezen zonder scrollen dus...
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: Dit vernieuwde forum

Unread post by Koen »

De 'Home' knop heb ik tot hiertoe amper of nog nooit gebruikt, omdat hij inderdaad "niets" doet.
Tenzij je op de 'Home' knop klikt bovenaan in een discussie.
Kijk maar naar de regel onder de reclame van Martin Willems - Omicron - MARA - BEUK.
(ziet er zo uit dus : Home > 06 viva-lancia forum in het Nederlands > NL01 Algemene discussie over Lancia > Discussie)
Dié Home knop leidt je wèl naar de pagina met forums in al de talen (pas ontdekt 8-) ).

En naar die forums wil ik inderdaad eenvoudig naar toe kunnen nadat ik alle bijdragen heb gelezen / als gelezen heb gemarkeerd.
(nu doe ik dat via --> Mijn Profiel --> Forumlijst)

De tip die eens werd gegeven om het nederlandstalig forum 'smaller' te maken, door gebruik te maken van Ctrl-toets + muis scrollen, heeft als neveneffect dat icoontjes en tekst samenklitten :( .

Koen

PS : hoe krijg je een ander en/of een kleiner lettertype in je 'onderschrift' ?
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
ronsas
Posts: 26
Joined: 23 Dec 2008, 18:38

Re: Dit vernieuwde forum

Unread post by ronsas »

Hoi Huub,

Mijn resolutie is zodanig dat ik het Duitse forum perfect kan lezen maar bij het Nederlandse constant heen en weer moet scrollen. Is daar nou echt niet iets aan te doen? Je kunt toch gewoon de scherminstellingen van het Duitse forum kopieren voor het Nederlandse? Dat moet volgens mij voor een moderator makkelijk te doen zijn en zou een hoop scroll ergernis voorkomen.

Ron
Jan Hoornstra
Posts: 417
Joined: 22 Dec 2008, 16:21

Re: Dit vernieuwde forum

Unread post by Jan Hoornstra »

Hier hetzelfde, erg lastig.
Misschien is het mogelijk om reklame tekst links aan de rechterkant van het scherm te plaatsen.

Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”