Lancia bestuurders

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Jan Wessel Beekman

Lancia bestuurders

Unread post by Jan Wessel Beekman »

Sinds kort zijn wij in het bezit van een Lancia Lybra. Dat is nu de 5de Lancia in deze wijk waar wij wonen. Wat mij opviel is dat de andere per twee gegroepeerd geparkeerd staan, een Thema en een Delta en verderop een Kappa en een Delta. Meestal staan ze net niet naast elkaar, maar dat is ook moeilijk gezien de beperkte ruimte. Daarom verwacht ik dat ze van dezelfde eigenaar zijn. Nu ben ik benieuwd of mijn stelling klopt dat als mensen een Lancia rijden en ze hebben een tweede auto nodig dat de kans dan groot is dat ze weer voor een Lancia kiezen (wat natuurlijk ook begrijpelijk is).
Henri

Re: Lancia bestuurders

Unread post by Henri »

Hoi Jan,

dat is niet zo raar. Ik rijd al sinds 1989 Lancia. Eénmaal in een Lancia gereden en je bent verkocht. Ondertussen heb ik al een Thema, en 3 Dedra's versleten. Momenteel rijd ik (helaas) in de laatste Dedra en heb ik nog 2 Fulvia's voor rally's in de schuur staan. Volgend jaar ga ik voor de Lybra. Ondertussen rijden ook mijn broertje en mijn zwagertje in een Lancia (Dedra en Delta). Ik ben ooit vreemd gegaan met een Alfa leasebak omdat die goedkoper was in de lease dan een Lancia. Die Alfa was mooi maar haalt het qua rijgedrag niet bij een Lancia, vooral op lange afstanden (rij zo'n 80k km per jaar) kom je daar anders uit dan uit een Lancia. Voor het betere scheurwerk kun je trouwens wel beter een ALfa nemen. Maar voor echt lekker comfortabel rijden is er maar 1 merk: Lancia! VIVA LANCIA!
JW

Re: Lancia bestuurders

Unread post by JW »

dat geldt voor elke liefhebber van een bepaald merk. Bij mij in de buurt staat bij een woning een wagenparkje van 4 (waarvan 3 Amazones) Volvo's. Heb zelf trouwens 3 Lancia's waaronder een (die bij Zwolle???, zou kunnen al ben ik niet zo'n bumperklever) Lybra Emblema 2.4JTD SW
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”