droom

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
bob zwaenepoel

droom

Unread post by bob zwaenepoel »

In de maand juli ga ik met mijn lieftallige echtgenote op reis naar Italië. Nu stel ik mij het volgende scenario voor. 's Avonds in een klein Italiaans cafeetje maak ik kennis met een oude Italiaan.
Naarmate de fles Chianti leger geraakt, wordt mijn Italiaans beter. Hij vertelt me dat hij nog een oude Lancia in zijn schuur heeft staan. En ja hoor, onder het stof tref ik een Fulvia of een Flavia, of beter nog een schitterende Aurelia. De man is blij dat hij de wagen kwijt is en, wonder boven wonder, de auto start
na de eerste tik, en rijdt mij probleemloos tot in België. Als dàt geen mooie droom is....
Blijft dit scenario een droom of zijn er bezoekers van deze site die het herkennen.
Ik ben benieuwd om de straffe, echt gebeurde verhalen, van jullie te vernemen.
Kruip in je pen en vertel op.
dj

Re: droom

Unread post by dj »

geen droom hoor,in belgie tref je regelmatig zoiets aan. :-)
koos

Re: droom

Unread post by koos »

Heel verhaal getiept,toen op verkeerde knop gedrukt weg alles probeer morgen nog een keer.
koos
Huib Geurink

Re: droom

Unread post by Huib Geurink »

Overkomt mij ook regelmatig.

Als ik er aan denk, typ ik tegenwoordig in Word en dan een copy -paste naar het forum.
Henri

Re: droom

Unread post by Henri »

Hoi Bob,

Jouw droom hadden wij toen we in mei naar de Mille Miglia reden met 2 fulvia's.
Het eerste gedeelte is zeker waar:tot en met de oude italiaan en de steeds leger wordende fles Chianti in Chianti di Greve. Dan wordt de droom ruw verstoord: wij hebben 4 dagen rondgereden in Toscane op zoek naar oude Lancia's. Bij de enige Fulvia (2e serie) die we tegen kwamen werden we toen we deze wilden bekijken van het erf gejaagd...
Verder zijn we alleen onze eigen 2 fulvia's tegen gekomen en helaas geen andere oude Lancia's....
Navraag bij Lancia dealers, sloperijen en oude levensgenieters in cafe's leverde niets op.

2 jaar geleden reden we in de buurt van Pisa langs de kust. Daar zagen we een Fulvia Berlina, een Flavia en een Fulvia 1e serie. De fulvia stond op een sloperij. Daar ben ik nog 2 keer geweest, maar helaas in augustus is alles dicht.

Het Lancia erfgoed is of goed opgeborgen in schuren of is inmidels op de schroothoop geëindigd.
Wel is er een jaarljjkse beurs in de buurt van Padoa. Daar wil ik nog een keer naar toe.
In Italiaanse oldtimer magazines staan nog wel een paar (echt niet meer) oude Lancia's: fulvia's, flavia's en af en toe een Aurelia in matige staat.

Nog meer een reden om ons eigen Hollands Lancia erfgoed in goede staat te houden!
Mocht je desondanks een Aurelia B24 Spider tegen komen of een Flaminia Zagato super sport tegen komen bel me dan! ook snacht's om 3:00 uur!
Ennuh dromen kost niets...

Groet,
Henri
Huib Geurink

Larikoek

Unread post by Huib Geurink »

In die streek waar jij het over hebt is onlangs een Augusta gevonden. De eerste eigenaar overleed 35 jaar geleden. Ding is al die tijd in de schuur blijven staan. Intussen moest ook de zoon naar het bejaarden tehuis. De vinder kwam kijken, heeft alle vloeistoffen ververst. Is de andere dag teruggekomen. Heeft de auto gestart en is er mee naar huis gereden.

Ook daar, net ten zuiden van Pisa en ten oosten van Livorno ligt Lari. Daar kun je bij Bar Trattoria MEI MICHELE, Via della Vigne 16/18, Boschi di Lari (provincie Pisa), tel. 686119 voor ca 10 euro eten en drinken wat de pot schaft. Niet de koekjes vergeten want dat zijn tenslotte lariekoeken.
Jan

Re: Larikoek

Unread post by Jan »

Toen ik vorig week-end terug kwam van de Raduno Registro Aurelia heeft hij me voorbij gestoken!
De koekjes waren op!
bouma Gerben

Re: droom

Unread post by bouma Gerben »

Beste Bob,


De verhalen bestaan nog echt en je hoeft niet naar Italie en het is iets minder romantisch. Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Fulvia coupe 2 nd series maroonrood van 1971. Ik ben van origine een MGB liefhebber en heb er total 3 gehad. 2 cabrio's en 1 GT. Ik heb ze verkocht en ingeruild voor een BMWz3 2.0 zes cylinder van 1999. Mijn vrouw wilde absoluut niet in die oude dingen rijden. Dus om toch te genieten van open rijden werd het de z3........ Toch nog niet romantisch, maar eenmaal behept met het oldtimervirus, het bleef knagen.... Voor mijn werk reis ik veel en heb weinig tijd maar als ik tijd heb wil ik onder auto's liggen , poetsen etc. enfin van het een kwam het ander, een praatje op mijn kantoor met een van mijn collega's resulteerde in een gesprek van : heb jij die MG's nog ? nou nee, het vele reizen , weinig tijd etc . Volgende wedervraag van mijn kant heb jij die mooie gerestaureerde Lancia fulvia coupe nog ? mijn collega fronsend, tja die heb ik nog maar ik weet niet meer hoe die eruit ziet. Maar hij staat hier niet veraf bij een boer in opslag , dus wij erheen en daar stond de Lancia op bokjes van de grond en onder de doek , auto stond vol schimmel maar zag er verder wel goed uit, auto was in 1989 volledig gerestaureerd en heeft maar 3 tot 4 jr gereden op Nederlandse bodem. Motor nog totaal gereviseerd in 1993 bij D Franke in Den Haag. Enfin ik moest naar het buitenland voor mijn werk en zei tegen mijn vrouw er kan ook nog iemand bellen voor een auto. Dus wij alweer ruzie en toen ze ook nog hoorde dat het om een Lancia ging was het huis te klein. Om een lang verhaal een klein beetje te gaan inkorten de Lancia in na 3 weken noeste arbeid zoals nw uitlaat, remmenrevisie, stukjes nw remleiding etc APK goedgekeurd en deel van de familie geworden. Zelfs mijn vrouw liet zich laatst ontvallen de Lancia toch wel apart te vinden en zij de Lancia zelfs mooi begint te vinden. na dreigementen van mijn vrouw die gaat direkt in de verkoop ! komt er waardering voor in de plaats Mijn zonen al hebben toegegeven dat de auto toch echt goed rijdt/reed voor een auto uit die tijd en zijn tijd ver vooruit was. Dus Bob voor de echt geinteresseerden wil ik wel een paar foto's toesturen enne de droom is werkelijkheid geworden en ik hoefde er niet voor naar Italie maar auto stond om de hoek !

gr Gerben
Jur

Foto's

Unread post by Jur »

Te gek verhaal. Als het je niet teveel is zo ik de foto's graag zien. Je mag ze naar mijn emailadres sturen.
Jur

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295
bob zwaenepoel

Re: droom

Unread post by bob zwaenepoel »

Leuk verhaal van Gerben.
Mooi om weten dat de familie zich nu eendrachtig achter de Fulvia schaart....
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”