boek

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
janfsz

boek

Unread post by janfsz »

Bij De Slegte ligt nu het boek "Lancia, L'armonia e l'invenzione".
Dat was de catalogus van de grote Lancia tentoonstelling die in 1996 in Rotterdam te zien was. Tekst in het Italiaans, Engels en Nederlands, veel foto's (ook in kleur), 237 pagina's, en dat voor 15 Euro!
bob zwaenepoel

Re: boek

Unread post by bob zwaenepoel »

Waarom is er in het boek geen sprake van de Dedra ? Geen woord, helemaal niets. Viel mij dadelijk op. Heeft hiervoor iemand een verklaring ?
Jorn van Beckhoven

Re: boek

Unread post by Jorn van Beckhoven »

er zijn meer modellen die min of meer worden overgeslagen in het boek, ik denk persoonlijke smaak van de samensteller, het is per slot van rekening een boek bij de tentoonstelling en nooit bedoeld als alomvattend overzicht Lancia, er is nog steeds niet wat het boek La Lancia van Wim Oude Weernink concurrentie aandoet.

groet,
Jorn
Casper Cossee

Re: boek

Unread post by Casper Cossee »

Goedemorgen Jorn,

Als ik even mag inhaken op dit onderwerp, weet jij misschien nog een adres waar het boek La Lancia
van Wim Oude Weernink te krijgen is?

Ik ben al een paar jaar naar dit boek op zoek.
Laat even wat weten, alvast dank voor je moeite.

Groeten, Casper
Jorn van Beckhoven

Re: boek

Unread post by Jorn van Beckhoven »

is lastig, als je er per se een originele wilt hebben kun je naar Autonet Classic gaan in Rotterdam op de oostzeedijk, maar ze vragen mij er te veel geld voor.

Zelf heb ik ook alleen een belezen exemplaar en nog op zoek naar een goede (de originele uitgave). Als je de recentere wilt hebben is het nuttig om in Duitsland te kijken daar zijn ze soms nog gewoon verkrijgbaar (hereditie midden jaren 90 duitstalig) en de Italiaanse hereditie was kort geleden nog te bestellen bij de uitgever Giorgio Nada Editore.

succes,
Jorn
Jorn van Beckhoven

Re: boek

Unread post by Jorn van Beckhoven »

oke had natuurlijk eerst even moeten kijken, en dan 1 berichtje plaatsen, boek (heruitgave Italiaans) is nog gewoon verkrijgbaar bij Nada en te bestellen voor de prezzo speciale van 52 euro ex verzenden (voor zover mijn Italiaans reikt):

http://www.giorgionadaeditore.it/italia ... dett&ID=69

Autonet heeft haar prijzen niet meer online staan maar uit mijn hoofd dacht ik 90 euro voor een origineel net maar wel gelezen exemplaar maar je zou ze anders even moeten bellen.

Ook staat er nu eentje op marktplaats, ook voor teveel geld naar mijn smaak, maar je kan natuurlijk altijd een bod doen: http://www.marktplaats.nl/markt/boeken/ ... a%2Blancia is nu geboden op 50

succes
Mart

Re: boek

Unread post by Mart »

Ik heb het boek gekocht tijdens een meeting van de Lanciaclub, waar ik lid van ben.
Ik vind het een schitterend boek met prachtige foto's.Als bezitter van een Dedra
vind ik het ook jammer, dat deze er niet in voorkomt.
Ik betreur het trouwens wel, dat ik destijds niet bij de tentoonstelling in Rotterdam
ben geweest.Het schijnt prachtig van opzet te zijn geweest.
Als Lancialiefhebber kom ik elk jaar in Houten o.a waar er ook een schitterende
presentatie plaatsvindt van o.a Lancia.
Vooral de Hyena, die vorig jaar te zien was ronduit oogstrelend.
Als er ooit nog eens zo'n tentoonstelling plaatsvindt, hoor ik het dolgraag van jullie.
Voor de Belgische Lancisti:Kunnen jullie me tips geven over evenementen in Belgie
qua Lancia.Reacties zijn van harte welkom.
Peter Coolsma

Re: boek

Unread post by Peter Coolsma »

Ik heb het boek, in nieuwstaat, al verscheidene malen op oldtimerbeurzen zien liggen. A.s. weekend is er weer 1 in de Groenoordhallen in Leiden, en natuurlijk Auto-Moto Italia over twee weken in Houten!
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”