Schokbrekers achter Kappa coupé

Auto's en of onderdelen te koop, gevraagd, gezocht.
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: Schokbrekers achter Kappa coupé en homokineet rechts

Unread post by Koen »

We zitten er over te denken om dat uit te breiden naar de modernere zoals Integrales en Kappa's, Thesis. En de andere Lancia's van daarvoor.. Wat mij betreft dan ook een groter pand precies op de grens tussen Nederland en België.
Interessant om volgen wat je van plan bent.

Ikzelf woon in het midden van de provincie Antwerpen.
De Fiat garage (Hens in Bevel / Nijlen) waar ik nu naartoe ga, helpt mijn Ypsilon goed verder op weg.
Mocht die er ooit mee stoppen (en geen goede opvolger hebben), is Retie misschien een alternatief.

Of dat van Huib en zijn Italiaan ;)
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Plan? Niet een breder ik maar een groter wij. Doe je mee?

Unread post by Huib »

Stichting? B.V.?

Wat hebben we:

Huib. Rijdt op Lancia sinds 1968. Restaureert Fulvia, Flavia en Flaminia. Beta's ook nog gedaan trouwens. Eigenaar van deze website sinds 1996. Groot netwerk. 71 jaar. Gaat nog jaren mee maar wil graag de draagkracht delen. Huib is het helemaal eens met Koning Willem Alexander. Niet een breder ik maar een groter wij. Het zit in de lucht. Kan niet fout.

J. (ik gebruik even enkel de initialen van medewerkers). Komt uit de machinebouw. Handig met uit elkaar en in elkaar schroeven van auto's en het maken van speciale gereedschappen.

B. Plaatwerker / lasser. Doet dat vanaf zijn 6e jaar. Is nu midden 40. Met hamer, tas en vlam. Maar ook puntlassen, autogeen, engels wiel, wals. Plamuur? Nooit van gehoord. Of het nu de dorpels zijn van een Kappa coupé of een volledig gaar gereden bare metal Fulvia Zagato, in goed tempo wordt er weer een nieuwe auto van gemaakt. Je staat er van te kijken hoe krom, scheef en scheluw Fulvia coupé's en Zagato's zijn als er te lang door gereden is met slechte dorpels. Soms is de voorruit zelfs krom. Alles wordt met hoge precisie weer in de vorm gebracht. De voorruit desnoods ook.

W. Lancia monteur. Midden 40. Geboren en getogen net ten westen van Turijn. Precies de goede mentaliteit voor de ouder Lancia's maar ook voor de moderne Lancia's. Niet even snel wat flansen. Wel met vakkennis het zo maken dat het weer jaren mee gaat.

Werkplaats met gereedschappen en voorraden.

Een kring enthousiaste Lancia mensen in Vlaanderen en Nederland. Ook daar zit veel kennis en ervaring. Een vriend van mij weet alles van de Fulvia carburateurs. Er is geen tweede op deze wereld. Hij reviseert die dingen niet commercieel maar als hij een setje doet dan rijdt je Fulvia beter dan ooit tevoren. Ik denk dat hij best wel kennis over wil dragen. Zo zijn er meer.

Zaterdagmiddag ben ik met Bob Rockland (hier op de forums te vinden met Kappa en Fulvia) bier wezen drinken bij de Klein Engeland Hoeve tussen Weelde Statie en Turnhout. Daar groeien ideeën prima. Zeker met Bufo bier. Bob wil graag meewerken aan het opzetten van een Lancia centrum dat nog decennia mee kan.

Juist zat ik nog te praten met Henri Finkers (hier op forum te vinden met Kappa coupé, Thesis en voorheen Fulvia's). Henri is helemaal thuis in de wereld van B.V.s en stichtingen etc. Enthousiaste kerel. Kan ook al dingen laten gebeuren.
Henrif
Posts: 12
Joined: 29 Sep 2012, 12:49

Re: Plan? Niet een breder ik maar een groter wij. Doe je mee?

Unread post by Henrif »

Huib,

Zoals we hebben besproken mooi en goed idee. Top!
Ik doe in iedergeval mee in het luisteren, creëeren en laten gebeuren.

Groet,
Henri Finkers
Kappa Coupe 2.0 Turbo
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Plan? Niet een breder ik maar een groter wij. Doe je mee?

Unread post by Huib »

Briljant Henri zoals je het uitdrukt.

We weten in ieder geval zeker dat de organisatie 200% in orde gaat zijn.

Uit België heb ik ook prima respons.
jan freie
Posts: 270
Joined: 23 Dec 2008, 11:18

Re: Schokbrekers achter Kappa coupé

Unread post by jan freie »

Heren,
Goed om mee te mogen lezen. Na Fulvia en Flavia (en Prisma integrale en Kappa cpé) ben ik nu over naar een Lybra SW met ‘s-zomers een Fiat barchetta.

Dus in dier voege zeker geïnteresseerd in Lancistische kennis in het hertogdom Brabant.
Succes!

Jan Freie
Jan Freie


Lancia Y10 1993
Lancia Y 1998
Lancia Lybra SW 2,0 2003
Lancia Y elefantino rosso 1998
Lancia Kappa coupé 1998
Lancia Prisma integrale 1987
Fiat Multipla 1999
Lancia Dedra SW 1,8 1996
Lancia Fulvia coupé 1e serie 1,3 1969
Lancia Flavia berlina 1e serie 1,5 1965
Lancia Y Kaleidos 1997
Lancia Gamma berlina 2e serie 2,5 1987
Lancia Fulvia coupé 1e serie 1,2 1967
Autobianchi A112 1985
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Schokbrekers achter Kappa coupé

Unread post by Huib »

Altijd welkom.

En nieuwe bodems maken voor Fiat Barchetta doen we ook al.
PeterD
Posts: 98
Joined: 14 Jul 2009, 08:45

Re: Plan? Niet een breder ik maar een groter wij. Doe je mee?

Unread post by PeterD »

Prachtig initiatief!!

Dan nog een vraag.
Ik lees Lancia centrum. Moet ik dan ook denken aan "one-stop-shop" voor lastig te verkrijgen onderdelen, "documentatiecentrum", hoe breed is breed in dezen?
Huib
Site Admin
Posts: 1786
Joined: 17 Dec 2008, 10:12

Re: Plan? Niet een breder ik maar een groter wij. Doe je mee?

Unread post by Huib »

Dat is een goede vraag.

We beginnen al een leuke club van enthousiaste Lancia mensen uit België en Nederland en mogelijk zelfs al Ruhrgebied te krijgen die deel willen nemen als aandeelhouder. Gaat er voor een groot deel van af hangen wat iedereen wil doen en waar geld voor is.
Primaire doel is de werkplaats met zijn gereedschappen en mensen zeker te stellen voor volgende generaties. Een zeker ook de specifieke kennis van Lancisti doorgeven. Er zijn er veel die enkel rijden met hun Lancia. Niets mis mee. Er zijn er ook die heel veel specifieke kennis hebben opgebouwd op een deel gebied. Carburateurs bijvoorbeeld. Daar moeten we heel blij mee zijn in ere houden en lessen organiseren.

Als je zelf wat wilt betekenen, helemaal welkom.
In restauratie / onderhoud komen nu Fulvia, Flavia, Flaminia en sinds kort ook Kappa en Thesis. We zien het wel.

Wijziging:
Nog even foto van een Thesis bijgevoegd. Staat pas een uur binnen en al een hoop gevonden aan het onderstel / besturing / remmen wat kapot, verwaarloosd, fout gemonteerd is. Voorheen hamers gebruikt op moeren, assen, homokineten.
Attachments
thesis.jpg
thesis.jpg (122.66 KiB) Viewed 758 times
Post Reply

Return to “NL52 Kappa. Te koop / gevraagd.”