TE KOOP: Kappa SW 2.4 JTD 166PK 6-bak brembo/leer

Auto's en of onderdelen te koop, gevraagd, gezocht.
lancialberto
Posts: 23
Joined: 14 Aug 2014, 10:20

TE KOOP: Kappa SW 2.4 JTD 166PK 6-bak brembo/leer

Unread post by lancialberto »

Te koop, omdat mijn wederhelft 'm toch echt te lomp vindt :-(

Lancia Kappa 2.4 JTD SW

Deze auto heb ik eerder in mijn bezit gehad, en recent weer teruggekocht. Zoals ik wel vaker doe...tegen beter weten in. Het bijzondere aan deze Kappa is de staat en uitvoering. De auto heb ik een aantal jaar geleden gekocht van een liefhebber uit het zuiden des lands. Deze heeft de auto naar wens maar in compleet in stijl 'opgeleukt':

- turbo velgen
- turbo remmen (brembo)
- 6 bak (afkomstig uit alfa 166)
- tuning van 136PK/304Nm naar 166 PK/355Nm
- afneembare trekhaak

Het betreft een mooie kleurencombinatie: donkerblauw exterieur met beige lederen interieur. Zelf rijd ik dagelijks Thesis V6, maar telkens als ik weer even in de JTD rijd, word ik - met name op de snelweg - blij van de rij eigenschappen van zo'n Kappa. Zeker deze met 6-bak: 120 km/u met 1700 tpm, en bij 2500 tpm zit je al tegen de 170. Zuinig is ie, zeker vanwege de tuning icm zesbak: 1:18 is prima haalbaar!

Deze Kappa heeft is de 4 ton inmiddels voorbij. Ik hoef hier denk ik niet uit te leggen dat dit peanuts is voor deze blokken. Tot slot nog even het recente onderhoud: koppeling, riem & olie zijn minder dan 30k geleden gedaan. APK tot dec 2016.

Hij staat (nog) nergens online, omdat ik hier een liefhebber voor wil vinden, die deze kilometerstand nog even moeiteloos gaat verdubbelen. De auto is het in ieder geval waard, staat is gezien de kms zeer goed te noemen. Minpunten:

- cv werkt alleen via passagierszijde omdat motortje hier zwak / defect is
- airco werkt niet
- parkeer deukje midden achter ( <5 cm)

Wie wordt hier blij van? Stuur mij een PB met je bod!

Een paar foto's in de bijlage, en de hoge resolutie variant beschikbaar via Flickr:

https://www.flickr.com/photos/54047465@ ... 6806215912

kappa_sw_jtd_1
kappa_sw_jtd_2
kappa_sw_jtd_3]
kappa_sw_jtd_4
kappa_jtd_sw_5
kappa_sw_jtd_6
kappa_sw_jtd_7
kappa_sw_jtd_8
kappa_sw_jtd_9
kappa_sw_jtd_10
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: TE KOOP: Kappa SW 2.4 JTD 166PK 6-bak brembo/leer

Unread post by Spy »

Ik heb nog altijd spijt dat ik m niet van het forumlid heb overgenomen destijds..
:(
lancialberto
Posts: 23
Joined: 14 Aug 2014, 10:20

Re: TE KOOP: Kappa SW 2.4 JTD 166PK 6-bak brembo/leer

Unread post by lancialberto »

Ik zeg: dit is je kans! Ik vind een liefhebber zwaarder wegen dan een goede prijs.
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: TE KOOP: Kappa SW 2.4 JTD 166PK 6-bak brembo/leer

Unread post by Spy »

ik heb inmiddels een JTD Thesis
de Wit
Posts: 935
Joined: 24 Sep 2009, 13:08

Re: TE KOOP: Kappa SW 2.4 JTD 166PK 6-bak brembo/leer

Unread post by de Wit »

Alberto, nog steeds in de verkoop en wat is je richtprijs?
Heb een Lybra gehad, niets als ellende(wel een hoop ongewenst geleerd ;-) ) maar het virus kriebelt nog steeds... Je kunt over Lancia zeggen wat je wilt maar het zijn verschrikkelijk fijne wagens als je erin rijdt.. De lybra deed 1 op 10 en dat was bij 500km/week toch echt te gek (in de negatieve zin) en is 1 van de redenen geweest om haar weg te doen...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
HansM
Posts: 6
Joined: 20 Nov 2013, 15:54

TE KOOP: LM velgen Thesis 16" origineel

Unread post by HansM »

Heb n set gebruikte, goede velgen te koop. Origineel Thesis 16 inch
Bieden mag
Post Reply

Return to “NL52 Kappa. Te koop / gevraagd.”