RDW, weg ermee!

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

RDW, weg ermee!

Unread post by fenpie »

Vandaag heel vroeg op gestaan om op tijd in de rij te gaan staan bij de RDW Nieuwegein om mijn uit België geïmporteerde Kappa van een NL kenteken te voorzien. Hele bulk papieren meegenomen, echter namen geen genoegen met papieren en Belgisch inschrijfformulier kenteken.
Nu de voormalige eigenaar zien te pakken te krijgen om het originele inschrijfbevestiging te krijgen.
Hele vervelende dame bij de RDW, viel niet mee te praten.
Wat een takke........
Wat nu als de voormalig eigenaar papieren kwijt is? Dat zou betekenen dat er geen NL kenteken mogelijk is.
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
don pedro
Posts: 143
Joined: 25 Dec 2008, 14:09

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by don pedro »

Wanneer je een auto uit Belgie haalt, dan is het roze document het allerbelangrijkste document wat je nodig hebt. Uit je verhaal maak ik op dat je dat niet had?
Dan wordt het wat lastiger maar niet onmogelijk. De verkoper in Belgie moet dan bij de juiste instantie alsnog dat document opnieuw opvragen. Type goedkeuring moet op zich geen probleem zijn, want en binnen de EG gemaakt en geleverd dus alle gegevens zijn bekend wat dat betreft. Het gaat nu om dat roze papiertje.

Laat dit een wijze les zijn voor de toekomst. Wanneer je een auto uit het buitenland haalt, wees dan van te voren op de hoogte van de juistheid van documentatie welke je nodig heb, bij het leed wat RDW heet.
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by fenpie »

Dank voor je antwoorden ja die les heb ik nu wel geleerd.Maar ik was te goedgelovig, de eigenaar zei dat dat alles was wat ie had.
Maar die blijkt alsmaar maar meer niet al te veel verstand van auto's, papieren e.d. gehad te hebben.
En hij gaf aan dat het kenteken al op een andere auto van hem was geschreven. Kentekenplaten staat in Belgie op naam en niet op voertuig.
Dus ik dacht, roze papiertje is er niet meer en ook niet meer nodig, auto is "vrij". Niet dus.
Nou nog zorgen dat ik deze alsnog krijg.

groet
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
disaronno
Posts: 47
Joined: 03 Jan 2009, 17:37

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by disaronno »

HoHoHo!

Laat ik beginnen met de opmerking dat ik geen aandelen heb in de RWD, noch enig ander belang. Maar de "fout" ligt dus niet bij de RDW. 3 weken geleden zelf een Belgische Kappa in Nieuwegein laten schouwen en op nl kenteken laten zetten. Correct personeel, heldere procedure ( site van de RDW is erg compleet) en zonder afspraak vanaf binnenkomst tot en met afhandeling BPM-zaken in twee uurtjes klaar. Uiteraard met de juiste papieren erbij. In die tussentijd komen er de leukste en meest bijzondere auto's, motoren en brommers langs, dus je hoeft je geen moment te vervelen
Ik zou het kopje dan ook willen veranderen in: "Oeps, huiswerk slecht gemaakt".
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by fenpie »

Nou als je dame in kwestie, die achter de balie zat, had meegemaakt, dan was je mening wel anders geweest.
Werd eenvoudigweg lomp behandeld, alsof ik een idioot was. Ik heb niets laten blijken maar het liefst had ik haar achter de balie vandaag getrokken.

Ik had wel een inschrijvingsformulier (met echte stempel) van de eigenaar bij me, maar het per post definitief toegestuurde formulier was zoek.
Voor de rest had ik ook de CVO, keuringsrapport (APK Belgie) mee en alle BPM formulieren volledig ingevuld.
Kentekennummer was ook bekend.

Dus met een beetje souplesse was er best wel iets te regelen geweest,maar nee mevrouw stond meteen op haar strepen zonder dat ik ook maar iets gezegd had. "Kon niet, de Belgen hadden een probleem,misschien was ik wel belazerd, etc.etc." waren haar woorden.
Hoezo klantvriendelijk?

Ik was om 06.30 uur opgestaan en stond om 07.30 uur voor de poort en was de vorige dag al helemaal uit Friesland alvast richting Utrecht gereden.

Fijn dan zo'n dame met zo'n poeha en ambtelijk gedrag.

Dit even allemaal ter verduidelijking
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
disaronno
Posts: 47
Joined: 03 Jan 2009, 17:37

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by disaronno »

Tja, zo zie je, zelfde club, verschillende ervaring.
Laten we in ieder geval hopen dat het benodigde Belgische papiertje nog boven water komt en dat het daarna allemaal soepel verloopt.
Succes!
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by fenpie »

ja, dat is nog even een zorg.
De Belg is vaak in het buitenland en slecht te bereiken. Z'n vrouw is aan het zoeken, hopelijk wordt het papierke snel gevonden
Nu kunnen we niets met de auto.
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by Koos »

Had je hem niet in Heerenveen kunnen keuren ,had mischien niets uitgemaakt maar hoefde je niet vroeg op te staan.
Vorig jaar een beta voor kenteken laten schouwen,
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
User avatar
Koen
Posts: 849
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by Koen »

Indien de vorige eigenaar (of zijn vrouw) het roze papier niet meer vindt :
Van de BE site http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexRefr ... nl/DIV.htm , FAQ :

[size=small]Verlies of diefstal van uw INSCHRIJVINGSBEWIJS ... ?
Wat te doen bij verlies of diefstal van uw INSCHRIJVINGSBEWIJS ?

1. U tot de Politie wenden en aan deze Overheideen verklaring afleggen over de oorzaak waardoor het inschrijvingsbewijs niet meer in uw bezit is. Het plaatnummer, de kenmerken van het voertuig en de naam en het adres van de houder, welke op dat inschrijvingsbewijs voorkwamen, aan deze Overheid mededelen. De betrokken Overheid zal u een "Attest van verlies" uitreiken.
2. Een formulier "Aanvraag om inschrijving van een voertuig" invullen op basis van de gegevens die op het verdwenen inschrijvingsbewijs voorkwamen (zie duplicaat inschrijvingsbewijs na verlies of diefstal ).
3. Op het formulier, in het vak (U1) "inlichtingen...", vermelden : "Ik vraag een duplicaat aan van mijn inschrijvingsbewijs".
4. Door uw verzekeraar een verzekeringsattest op het formulier laten aanbrengen.
5. Het formulier ondertekenen en dateren.
6. Het formulier samen met het "Attest van verlies " overmaken aan de dienst .

Info... Zeer spoedig zal u het gevraagde duplicaat ontvangen.
[/size]

Jaja, dat zal wel :S

Good luck,

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
fenpie
Posts: 270
Joined: 25 Dec 2008, 11:12

Re: RDW, weg ermee!

Unread post by fenpie »

Nou allemaal leuk en aardig, maar ook deze vlieger ging NIET op.
Belg is bij de politie en DIV geweest en beide gaven aan dat het geen zin had omdat hij z'n kentekenplaat al overgezet had naar z'n nieuwe auto.
Een duplicaat was niet mogelijk ivm overschijving kentekenplaat op andere auto dus.
DE DIV gaf aan dat de RDW simpelweg per email contact met hen kan zoeken en dat dan alles opgelost kan worden.
Ik ben dus ONTERECHT weggestuurd bij de RDW. Hoezo klantvriendelijk!

WAT NU ?????????????????????

Na een half uur aan de lijn gehangen eindelijk iemand te spreken gekregen bij de RDW die weer een notitie gaat neerleggen bij de RDW Nieuwegein die mij weer gaan bellen over dit probleem. Rechtstreeks is men daar niet te benaderen.
Nu kan ik dus weeeeeeer lekker gaan zitten wachten. ben al meer dan 3 weken in bezit van nieuwe Kappa maar heb nog geen enkele meter erin kunnen/mogen rijden alleen maar voor noppes naar de RDW.

Leuk hoor auto importeren uit Belgie.

Nie Wieder.

Pieter
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”