Dorstige kappa

Niet technische wetenswaardigheden, meetings, etc.
jcoutant
Posts: 14
Joined: 23 Dec 2008, 17:52

Dorstige kappa

Unread post by jcoutant »

Dat de kappa een dorstige dame is, weet ik van haar reizen naar Toscane (Chianti, Montalcino) en Epernay (Champagne). In Normandie dacht ik even dat ze ging aansluiten bij een AA-groep, maar even later stond ze aan een cave om wat Calvados in te slaan.
Attachments
romilly.jpg
romilly.jpg (75.98 KiB) Viewed 3899 times
isigny.jpg
isigny.jpg (53.09 KiB) Viewed 3899 times
montalcino.jpg
montalcino.jpg (68.46 KiB) Viewed 3899 times
brolio.jpg
brolio.jpg (47.16 KiB) Viewed 3899 times
Jean Paul
Kappa 3.0 v6 berlina - Grigio Urano
Spy
Posts: 655
Joined: 20 Apr 2009, 01:18

Re: Dorstige kappa

Unread post by Spy »

Mooie foto"s. De velgen staan prachtig :)
jcoutant
Posts: 14
Joined: 23 Dec 2008, 17:52

Re: Dorstige kappa

Unread post by jcoutant »

Jammer dat de wielkapjes niet van dezelfde kwaliteit zijn als de velg zelf. Bij mij is het Lanciaschildje ergens in Italië gebleven.
De kapjes zijn enkel als geheel te verkrijgen, maar uitverkocht bij de Lanciadealer.
Navraag bij Tuynder.nl leverde geen reactie op.
Als iemand er één heeft liggen ben ik wel geïnteresseerd.
Attachments
velg_kappa.jpg
velg_kappa.jpg (55.3 KiB) Viewed 3898 times
Jean Paul
Kappa 3.0 v6 berlina - Grigio Urano
Stasiu
Posts: 190
Joined: 22 Dec 2008, 00:38

Re: Dorstige kappa

Unread post by Stasiu »

Wel een keertje nieuwe achterveren plaatsen....
kappa 2000
Posts: 67
Joined: 10 Feb 2013, 09:52

Re: Dorstige kappa

Unread post by kappa 2000 »

bij gerrit werken goed progresieve veren blijf altijd in de rijstand zak niet meer in(tu)
jcoutant
Posts: 14
Joined: 23 Dec 2008, 17:52

Re: Dorstige kappa

Unread post by jcoutant »

Dank je voor de tips! Staat op mijn to-do lijstje, maar lijkt me geen prioriteit.
Misschien vervang ik de veren als er problemen zijn met de elektronische dempers, maar gelukkig blijft dit nog uit.
Wat betreft de logo's op de kapjes, heb ik op het duits forum gelezen dat sommigen stickers laten maken met het Lancia logo en dit er dan opplakken.
Lijkt mij toch niet duurzaam of heeft iemand ervaring hiermee?
Jean Paul
Kappa 3.0 v6 berlina - Grigio Urano
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Dorstige kappa

Unread post by koen_ »

De duurzaamheid valt erg mee, je kunt ze gewoon kant en klaar kopen, zelfs in verschillende maten, meestal zo rond 15€ de 4
Kijk maar eens op marktplaats met als zoekterm : "lancia naafstickers of naafdoppen"
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Space
Posts: 308
Joined: 06 Jan 2009, 18:03

Re: Dorstige kappa

Unread post by Space »

Ik heb Fiat stickers (Siliconen 60mm) een jaar geleden aangeschaft via eBay Duitsland.
Zien er nog perfekt uit! Worden gemaakt in Bulgarije.
-
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
jcoutant
Posts: 14
Joined: 23 Dec 2008, 17:52

Re: Dorstige kappa

Unread post by jcoutant »

Ik kreeg bij de jaarlijkse schouwing de opmerking van een lekkende achterdemper. Aangezien ik op verlof vertrek naar Italië heb ik geen risico genomen en in mijn Lancia garage de beide achterste elektronische schokbrekers laten vervangen. Gelijktijdig wilde ik ook de achterste veren vervangen aangezien de Kappa inderdaad doorhangt. De dempers waren enkel nog te krijgen in Italië, maar de veren die bij deze dempers horen zijn nergens meer te krijgen. Bij montage van de dempers bleek echter dat de rubberen stootblokken boven de dempers volledig verstorven waren. Na vervanging van deze rubbers hangt de Kappa achteraan niet meer door.
Al bij al een kostelijke ingreep (€617 per demper BTW en werk niet inbegrepen), maar hopelijk nog een paar jaar genot van deze heerlijke wagen.
Jean Paul
Kappa 3.0 v6 berlina - Grigio Urano
Post Reply

Return to “NL51 Kappa. Wetenswaardigheden en meetings.”