Noodloop door defecte software ECU

Discussie en vraagbaak over Delta 3
Edward
Posts: 63
Joined: 21 Jan 2009, 21:16

Noodloop door defecte software ECU

Unread post by Edward »

Bij mijn Lancia Delta S MomoDesign 1.6 Multijet is schade aan het linker voorportier en het linker voorpaneel hersteld door een schadehersteller. Bij het ophalen van de auto werd de noodloop ingeschakeld waardoor de auto niet harder rijdt dan 30-40 km/h.
Het speelt al even en diverse garages hebben ernaar gekeken. Vandaag heb ik gehoord dat het komt door een defect in de basissoftware van de ECU. De software moet opnieuw op de ECU worden gezet of de ECU moet worden vervangen.

De garagist vertelde mij dat een defect in de software van de ECU vaker voorkomt en graag hoor ik of er leden van dit forum zijn die dit ook hebben meegemaakt. Alvast bedankt!
Edward
Posts: 63
Joined: 21 Jan 2009, 21:16

Re: Noodloop door defecte software ECU

Unread post by Edward »

Sinds een paar dagen is de Lancia Delta weer terug. De software is opnieuw geïnstalleerd en de auto rijdt weer als vanouds. De ECU hoefde gelukkig niet te worden vervangen.
frans
Posts: 102
Joined: 06 Jan 2009, 20:52

Re: Noodloop door defecte software ECU

Unread post by frans »

Oplossing goed om te lezen, kan altijd een keer van pas komen!
Ik had zoiets met de automaatbak van mijn 1.8 Di. Na met paar keer contact aan/uit met een losse stekker ging de automaatbak in noodloop (alleen 1e versnelling werkte nog) Bak gereset met de Multiecuscan -ELM de bak gereset en het werkte weer normaal.
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200.
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”