OPGELOST - iPhone en Blue & Me problemen 2021 - muziek afspelen

Discussie en vraagbaak over Delta 3
plafundum
Posts: 10
Joined: 06 Sep 2020, 20:09

OPGELOST - iPhone en Blue & Me problemen 2021 - muziek afspelen

Unread post by plafundum »

Beste allen,

Ik zal vast niet de enige zijn met iPhone en Blue & Me problemen in 2021. Jarenlang heb ik via een USB-kabel in gewoon lekker mijn muziek kunnen afspelen. Maar ergens in 2020 is dat allemaal een stuk moeilijker geworden. Het heeft volgens mij meer te maken met Apple updates dan met Blue & Me, alhoewel dat ook nooit super loopt.

Ook met een oude iPhone 5c (met oude iOS) doet hij het niet.

Momenteel is het zo dat de iPhone wel zegt dat hij aangesloten is op het 'Dock', maar ik kan niet de iPhone selecteren. Beetje zoals dit plaatje:
Image


Wel werd ik laatst gebeld en NA het gesprek sprong hij ineens wel op de telefoon. Eenmalig.

Dit zijn mijn vragen:
Weet iemand hier
* welk 'type' of model Blue & Me er standaard in Delta's (en Alfa's en FIATs') zat in ± 2010 / 2011? De mijne geeft Instant Nav . Ik wil op internet gaan zoeken wat er eventueel mogelijk is.
* hoe ik de sofwareversie kan achterhalen?
* Hebben julie tips?
plafundum
Posts: 10
Joined: 06 Sep 2020, 20:09

Re: OPGELOST - iPhone en Blue & Me problemen 2021 - muziek afspelen

Unread post by plafundum »

OPGELOST

Dus na enig zoekwerk koos ik voor een simpele oplossing: een FM-zender van ± € 25, -.

https://wegmanautoaccessoires.nl/produc ... nsmitter-1

Eerste indruk: werkt erg goed voor het streamen van muziek. Het ziet er ook behoorlijk uit.
- Pair de iPhone (een keer)
- Selecteer het externe apparaat
- Stem radio en zender af op dezelfde frequentie en GAAN.

je kan er zelfs een MicroSD-kaart en een USB-kabel in gebruiken

De geluidskwaliteit is goed, niet perfect. Misschien kan ik iets meer regelen.

Ik gebruik een oude iPhone voor de muziek en houd mijn gewone telefoon met Bluetooth verbonden met de auto, dat werkt het beste voor mij.

En nu kan het hele gezin muziek streamen zonder gedoe en zonder kabels. Super goed.
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”