OBD - ELm

Discussie en vraagbaak over Delta 3
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

OBD - ELm

Unread post by ZENOBIE »

Gisteren gewoon uit nieuwsgierigheid op zoek geweest naar de OBD aansluiting , ik dacht zoals bij alle autos links van stuur in de zekeringkast. Nu vind ik daar een aansluiting met evenveel connectie openingen maar ipv trpezuim vormig is dit rechthoekig en is de ELM stekker hier totaal niet op aansluitbaar. Heeft FCA hier dan een verloop stekker voor of zit ik het op een verkeerde plaats te zoeken?
Alvast bedankt
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: EOBD - ELM

Unread post by ZENOBIE »

Misschien heeft iemand er wat aan . Opgelost :-) probleem was er geen alleen doen de Italianen wat aan misleiding...............maken een rechthoekige socket om er een trapezium vormige stekker in te plaatsen . met wat duw werk lukte het
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: OBD - ELm

Unread post by Dickamerica »

Ja past gewoon.

Ik heb vandaag een Delta 1.4 tjet 2009 aangesloten met mijn ELM kabel en MES laptop; gebruik ik al paar jaar op alle Italianen en tot mijn verbazing kreeg ik diverse storingsmeldingen in dashboard; o.a. stuurbekrachtiging, ASR,brandstof ongeval schakeling etc.
Kon wel gewoon in MES alles uitlezen en na afkoppelen stekker waren alle foutmeldingen weg zonder gevolgen maar het was toch wel ff schrikken.
Iemand hier bekend mee?..
Ik had nog niet eerder een Delta aangesloten simpelweg omdat ik nog nooit storingen heb gehad ,topautoos!
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: OBD - ELm

Unread post by ZENOBIE »

Hi Dick,
Ik heb hem laatst en eigenlijk omdat ik het tot dan nog niet gedaan had uitgelezen met een ELM moduletje gekoppeld aan gratis app op mobieltje " Car scanner " geen fouten gevonden. Weet dat dit een goede app is want op mijn vorige Mercedes C180 heb ik hier veelvuldig fouten mee bekeken en opgelost, ook op mijn vorige Alfa GTV en spiders werkte dit voortreffelijk.
MES heb ik ook maar dat heb ik er nog met de kabel niet aangehangen, zal dat dus ook maar binnenkort gaan doen al was het maar om de betrouwbaarheid van de andere ELM module te testen :-).
Dat je fouten vind is op zich niet abnormaal, als de garage of vorige eigenaar de fouten oploste maar de fout niet " Clearde " dan blijft die er instaan tot dat dit wel gebeurt.
Mijn vriendin heeft ondertussen een 5000 km op 4 maand met de Delta 1.4 Turbo gedaan en blijft nog altijd even lyrisch en in de wolken over het karretje. Heb ondertussen alleen een melding op de boordcomputer " nummerplaat verlichting " ............laat dat nu het minst van mijn zorgen zijn :-)
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”