Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Discussie en vraagbaak over Delta 3
User avatar
Koen
Posts: 848
Joined: 21 Dec 2008, 19:58

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by Koen »

Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP in 2013, na 16 jaar en 334.500 km )
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by ZENOBIE »

Thanks Koen, is al heel wat duidelijker. Is dit vergelijkbaar maar dan meer geavanceerd met de bvb variabele inlaat collector en nokkenas op de Alfa TS motoren?
Weten de gebruikers meer te vertellen over de betrouwbaarheid bij pakweg een wagen met 100.000 km op de teller? Vraagt dit speciale attentie/onderhoud behalve wat ik hier reeds las mbt olie?
Alvast bedankt
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by Dickamerica »

Multiair is de opvolger van de 16v Ts/Jts.
Loopt als de brandweer maar zoals ik al zei erg gevoelig en met name op het vlak van juiste olie en intervallen.
Als dat allemaal goed gedaan is,dan is het nog een gok.
Betekent niet dat ze allemaal slecht zijn maar het is gewoon probleemgevoeliger als de turbojet.
En de multiair module kost een vermogen als die vernieuwd moet worden;is ook al gemodificeerd trouwens.

Dus ja het is een keuze.

Mijn keuze is een turbojet

Mvg Dick
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by ZENOBIE »

Het is uiteindelijk een Delta 1.4 T-Jet 120pk oro geworden van 2010 met 96000 km, volledige onderhoud historie en toen ie 2 jaar was geïmporteerd uit NL. Eerste indruk is heel goed , loopt goed en heel wat sneller dan wat hij vervangt een Mercedes coupe C180 _ 2 liter 129 pk, Vrij goede algemene toestand.
4 mankementjes 1 ste, tank klepje die eens ik het open deed niet meer toe wou...............opgelost door in slotgat van afdekplaat een viltje te plaatsen en werkt nu prima. Ik las hier echter ergens dat dit elektronisch te openen is ..............hoe heb ik nog niet uitgevist (alle uitleg welkom ;) )
2 e mankementje en wat moeilijker te repareren . de zetelbekleding is gemengd leder alcantara met in de zitting op iedere naad een leder strip genaaid en eentje zit niet helemaal meer vast..............geen drama maar vrees dat bestuurder stoel er toch zal uitmoeten en bekleding van de zitting af moet om het nodige naai werk uit te voeren.
3 e mankementje, één van de klepjes ten behoeve van het afdek gordijn tussen de zetels en de hoedenplank heeft het begeven, mocht iemand hiervan het onderdeelnummer weten dan zou dit zeer welkom zijn of een link naar een werkende EPER zou ook heel nuttig zijn
4 e mankementje, De chroom strip ( met Lancia Logo )aan de achteruit is voor 10 cm los en was licht geplooid , het plooitje heb ik er zo goed als uitgekregen, echter zit er nog een klein deukje in die ik er graag zou uit hebben maar slaag er niet in om de chroomstrip( voorzichtig )in zijn geheel ui het rubber te halen en in deze toestand krijg ik de strip wel in t rubber gedrukt maar hij komt er steeds terug uit maw strip is nog niet helemaal in zijn oorspronkelijke vorm maar om dit te bereiken moet de strip er uit. Alle tips welkom.
O ja mocht iemand weten waar je over deze motor op internet een werkplaats hand boek kan vinden dan is de link uiteraard welkom.

Grtjs en iedereen alvast bedankt voor gevraagde tips en trics
Chris
Last edited by ZENOBIE on 02 Dec 2020, 14:18, edited 1 time in total.
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by ZENOBIE »

Soort van vrij sumier werkplaats boek ondertussen gevonden Voor de rest niet veel ( = geen :-) ) reactie op de ingesloten vragen + nog een bijkomende vraag
Heb slechts één sleutel en die werkt wel goed alleen deuren op afstand openen lukt hem niet . Reeds 2 x andere batterij geplaatst maar geen reactie................Heb ook geen code kaart
Alvast bedankt vr constructieve reacties
Chris
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by Dickamerica »

Chris,

Even zoekfunctie gebruiken voor tankklep
Daar is al een topic over met uitleg van mij

Succes
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by ZENOBIE »

Zoekfuncties ....... :-) als ik tanklep intik dan krijg ik enkel uw antwoord in mijn vraag te zien :-). Maar dit had ik al opgelost met een viltje :-). De rest wacht nog op suggesties of oplossingen :-) ik zie dat men het leest maar echt veel antwoorden behalve van jou komen er niet op.
Menno Bos
Posts: 170
Joined: 19 Mar 2009, 16:41

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by Menno Bos »

tankklepje

als je dat intikt krijg je wat meer

succes

Menno
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by Dickamerica »

Je kan het vergrendelmotortje vervangen,dat is de oorzaak van niet opengaan of niet vergrendelen.
Is gelijk aan Giulietta dus goed leverbaar en goedkoop.

De gehele ronde kunstof ring rond de tankdop kan je een halve slag draaien en dan komt ie eruit;dan kan je zo bij het motortje

Succes
ZENOBIE
Posts: 90
Joined: 09 Jul 2012, 11:32

Re: Voorstelling en vraag Delta 3 aankoop tips

Unread post by ZENOBIE »

Delta is nog niet ingeschreven omdat ik nog met dezelfde nummerplaat naar keuring vr verkoop moet met de huidige Mercedes coupe. Vandaar dat de Delta gewoon stilstaat. Na een weekje toch maar eens gestart en stel volgende vast. Slaat na 2 tal seconden aan maar klinkt als verzopen, is ook weer over na 2 seconden en draait dn normaal. Komt waarschijnlijk doordat de auto toch al paar maand stilstond. Iemand enig idee of ervaring. Ikzelf dacht aan een druppelende injector maar misschien heb ik het wel helemaal verkeerd!?
Ondertussen heb ik er injector cleaner in maar eigenlijk nog altijd niet met gereden.
Ook blijf ik nog met mijn ander vraag in de maag zitten, 2 e sleutel enkel via dealer ( heb geen mechanische en elektrische code kaart ) of zijn er alternatieven?
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”