Standaard radio vervangen door instant nav.

Discussie en vraagbaak over Delta 3
Joni
Posts: 1
Joined: 29 Jun 2020, 12:32

Standaard radio vervangen door instant nav.

Unread post by Joni »

Kun je de standaard radio van de delta 3 vervangen door instant nav of moet de bedrading aangepast worden?
ej156sw
Posts: 2
Joined: 16 Jul 2020, 00:37

Re: Standaard radio vervangen door instant nav.

Unread post by ej156sw »

Dat kan, plug&play zelfs. Voor de stuurbediening zul je echter een extra interface moeten kopen. Ik heb geen behoefte aan stuurbediening dus heb die niet geplaatst. Verder moet je daarna wel via MES eea aanpassen, want je km stand en klok blijven anders knipperen. Als je weet hoe dat moet, een klusje van 5 minuten.
frans
Posts: 102
Joined: 06 Jan 2009, 20:52

Re: Standaard radio vervangen door instant nav.

Unread post by frans »

Ho ho; goed lezen!!
Het gaat hier over de radio vervangen door een Lancia Delta Instant Nav! En dat gaat dus niet; er zit een totaal andere stekker bij een standaard radio; en een andere kabelboom. De radio is wel goed te vervangen door een Chinees of ander aftermarket systeem...
Hierover zijn voldoende discussies geplaatst, en er gaat geen km teller knipperen.
Er worden overigens Chinese systemen aangeboden voor de Fiat Bravo die wel de juiste stekker hebben, en tevens een stuurwiel interface. Bedrading- technisch lijkt me het te moeten kunnen, maar of eea fysiek ook past? Geen idee!
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200.
frans
Posts: 102
Joined: 06 Jan 2009, 20:52

Re: Standaard radio vervangen door instant nav.

Unread post by frans »

Inmiddels heb ik zo'n Anroid 10 unit voor fiat bravo II aangeschaft; met 9 inch scherm, android 10 en bravo stuurwiel interface.
Het bravo paneeltje eraf geschroefd, en de unit op het lancia paneel gemonteerd. Stekker bedrading gecontroleerd en iets aangepast (12v voeding)

Alles werkt, inclusief de stuurwiel bediening!
nwe nav delta.jpg
bravo delta frame.jpg
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200.
Dickamerica
Posts: 579
Joined: 29 Mar 2009, 13:28

Re: Standaard radio vervangen door instant nav.

Unread post by Dickamerica »

👍👍
beertje
Posts: 5
Joined: 30 Oct 2017, 21:43

Re: Standaard radio vervangen door instant nav.

Unread post by beertje »

Goedemiddag ziet mooi uit, is het paneel aangepast of ergens besteld?
waar heeft u de dubbeldin radio gekocht??
frans
Posts: 102
Joined: 06 Jan 2009, 20:52

Re: Standaard radio vervangen door instant nav.

Unread post by frans »

Die paneeltjes, die je kunt gebruiken voor vervangen standaard radio, zijn op internet te vinden, zwart of zilverkleurig. Alleen: ik heb een instant nav vervangen (dus geen standaard radio) en die heeft een andere 4-schakelaargroep (die onder het scherm zit) en dat paste niet op het gekochte inbouwpaneel.
Heb er de voorkant van de instant nav voor gebruikt. Wel moeten aanpassen, kan de instant nav dus niet meer gebruiken.

De radionavigatie komt uit de bekende Chinese internetshop, is zoals gezegd bedoeld voor fiat bravo II en werd geleverd inclusief stuurwiel interface.
Prijzen vanaf 80. Heb gekozen voor een uitvoering met DAB, en kostte ca. 160.

De meegeleverde kabelboom heeft een stekker die past op de standaard radio van de delta, maar de Instant nav van mijn delta heeft een andere stekker, heb deze stekker vrij eenvoudig kunnen vervangen. (wel met behulp van schema's delta/fiat)
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200.
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”