2 vragen Delta 2008

Discussie en vraagbaak over Delta 3
IvoHubbers
Posts: 12
Joined: 16 Dec 2018, 08:50

2 vragen Delta 2008

Unread post by IvoHubbers »

Hoi, Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Ivo Hubbers, 39 jaren jong en ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een Lancia Delta uit 2008. Mijn vrouw rijd al jaren Lancia. Is nu aan haar 2de Ypsilon (2007) bezig dus we zijn wel fan van het merk. Nu mijn vraag (eigenlijk 2) Ik wil een groot scherm navigatie inbouwen. Nu wil ik graag dat mijn stuurbediening blijft werken kan dat? Ik heb een aantal shops in Nederland benaderd en die roepen allemaal dat het moeilijk is en dat je convertors nodig hebt maar welke dat zeggen ze niet. Is er iemand hier die het voor elkaar gekregen heeft en zo ja, hoe? Ik wil via Ebay een 2Din radio en een inbouwframe aanschaffen. Het scheelt me prijstechnisch teveel met hier. Ikzelf ben vrij handig dus een beetje solderen of wat dan ook daar ben ik niet bang voor. Volgende vraag is er zit wanneer ik over een drempel rijd een "kraak" in de voortrein. Iemand bekend hiermee? Ik zet de auto dinsdag op de brug voor de winterbandjes en een verse einddemper dus dan kan ook meteen daarna kijken. Maar het zou fijn zijn als ik weet in welke richting ik zoeken moet. Alvast bedankt voor de hulp! Ivo
cursief
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2018, 19:51

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by cursief »

Hoi Ivo, dat kraken is heel bekend, ik heb het zelf ook ( mijn auto natuurlijk ) en meestal zijn dat de rubbers van de stabilisatorstang. Inspuiten helpt wel even maar vervangen is beter! Verder is het mij gelukt om een 2Din radio te plaatsen maar echt eenvoudig is het niet en voor de stuurbediening heb je een stuurwielinterface nodig, anders werkt het beslist niet ! De gps antenne heb ik in het dashboardkastje geplakt en de usbkabel van de radio heb ik doorgetrokken naar de bestaande usb ingang. Voor de navigatie gebruik ik Here we Go, dit werkt uitstekend !! Heb je nog vragen dan hoor ik het graag.
IvoHubbers
Posts: 12
Joined: 16 Dec 2018, 08:50

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by IvoHubbers »

Hoi, Dank voor de snelle reactie. Stabilisatorrubbers zijn inmiddels besteld! Voor die paar euro ga ik ze dinsdag uit voorzorg maar meteen vervangen. En jazeker heb ik nog wat vragen ;-) Welke 2Din radio heb jij? Een "merkloze" of een A-merk? en welke stuurwielinterface? Ik zie namelijk ondertussen door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel smaken zowel radio als interface en de prijsverschillen zijn enorm. Ik wilde een radio bestellen via Ebay met Navigatie, CD, Carkit en als het kan achteruitrij camera maar ik weet dan dus niet welke interface daarbij moet, die zijn blijkbaar merkgebonden? of zijn er universele? Gr. Ivo
japie
Posts: 62
Joined: 01 Jan 2018, 12:46

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by japie »

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop . Ik heb de mijne nu bijna een jaar en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een fantastische auto vind . Op wat kleine dingetjes na , misschien............. De mijne kraakt juist wat meer aan de achterkant , maar voor ook wel een beetje . Als je ze zelf kan vervangen zou ik het achter ook gelijk doen .
cursief
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2018, 19:51

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by cursief »

Hoi Ivo...weet waar je aan begint maar het resultaat is mooi (vind ik) ! Ten eerste heb je een 2din ombouwset nodig, gekocht bij van der Boor automotive. Dan de stuurwielinterface bij Carcitstunter en daar hoort een lead bij maar die is afhankelijk van de radio. Verder een antenne verloopsnoertje en natuurlijk de radio zelf die ik bij Joying in Duitsland besteld heb ! Het geheel is plug and play behalve 2 draden voor de stuurwielbediening.... Succes
IvoHubbers
Posts: 12
Joined: 16 Dec 2018, 08:50

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by IvoHubbers »

Hoi, Dank! weer een stukje verder! Laatste vraag (denk ik) Die site waar jij je radio besteld hebt hebben zlleen radio's van het merk Joying klopt dat? Wat voor lead kabel moet daarbij dan?
cursief
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2018, 19:51

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by cursief »

Ik heb zelf gekozen voor een universele, of chinalead ! Je kunt ook nog kijken bij Pumpkin of Xtrons maar als je rechtstreeks in China besteld kun je te maken krijgen met invoerbelasting en btw. Zal proberen een afbeelding te plaatsen.
IvoHubbers
Posts: 12
Joined: 16 Dec 2018, 08:50

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by IvoHubbers »

Top dank je, hoe meer info/foto's ik krijgen kan des te beter is het natuurlijk ;-)
cursief
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2018, 19:51

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by cursief »

Hierbij de afbeelding van het resultaat.. Het scherm is 8 inch.
Attachments
20181211_111422-min.jpg
20181211_111422-min.jpg (272.87 KiB) Viewed 2140 times
IvoHubbers
Posts: 12
Joined: 16 Dec 2018, 08:50

Re: 2 vragen Delta 2008

Unread post by IvoHubbers »

Hoi, Kan het bestand niet openen.... geeft een fout. Kun je het mailen naar i.hubbers@roc-nijmegen.nl Gr. Ivo
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”