Delta 3 Voorstoelen en Middenconsole-Plastic Vervangen

Discussie en vraagbaak over Delta 3
tijsvanvelthoven
Posts: 2
Joined: 04 Jan 2017, 19:32

Delta 3 Voorstoelen en Middenconsole-Plastic Vervangen

Unread post by tijsvanvelthoven »

Hi Allemaal,

van 2001 tot 2006 heb ik heerlijk -en volledig probleemloos- een Delta 2 1.6 HPE 3-deurs gereden.
Momenteel rijd ik een BMW 525i Automaat, die ik zo langzaamaan wil gaan vervangen voor een auto die vriendelijker voor mn portemonnee zal zijn zodra de kilometerheffing er komt (obv oa uitstoot).
Het wordt hopelijk een Delta 3 1.8 Turbo, de 200 PK-versie, echter...

Wat me mateloos irriteerde bij het bekijken van meerdere Delta's 3 waren zowel de voorstoelen als de zilverkleurige plastic panelen op het dashboard.
De stoelen waren mij veel te plat en met te korte -en ongevormde- zittingen, en die enorme plakken goedkoop zilver plastic op het dashboard zou ik ook graag liever anders zien.

Nu heb ik hier en daar rondgezocht maar helaas nog weinig alternatieven gevonden.
Zijn er geen Delta's 3 met betere stoelen geleverd? Of zijn er in de aftermarket zinnige -en enigszins betaalbare- oplossingen te krijgen?
Zijn er geen Lancia of OEM-producten van echt aluminium oid ter vervanging van het zilveren plastic op het dashboard?

Jullie input wordt zeer gewaardeerd; ik wil graag weer terug naar Lancia, maar vooralsnog voel ik me daar niet goed bij gezien bovenstaande issues...

Met dank!
Tijs
nieboer
Posts: 47
Joined: 22 Dec 2008, 19:16

Re: Delta 3 Voorstoelen en Middenconsole-Plastic Vervangen

Unread post by nieboer »

in de executive uitvoering is een deel van het zilvergrijs vervangen door glimmend zwart, wat er veel beter uitziet.
Je kan ze loshalen en laten spuiten in een andere kleur.
De stoelen zijn inderdaad wat kort en vlak, maar vormen zich na verloop van tijd wel een beetje naar je lichaam.
Verder is het een prima auto, zeker de 1.8 turbo. Verbruik is wel een stuk hoger dan de 1.4, maar met de automatic
is het een prima combi. Na 6,5 jaar naast regulier onderhoud verder geen kosten en problemen!
Edward
Posts: 63
Joined: 21 Jan 2009, 21:16

Re: Delta 3 Voorstoelen en Middenconsole-Plastic Vervangen

Unread post by Edward »

Uit diverse reviews begrijp ik dat de versie vanaf najaar 2013 verbeterde stoelen heeft. De Momo design uitvoering heeft een glanzend zwart dashboard panel en ziet er mooi uit.

Sinds april 2016 rijd ik een 1.6 multijet diesel van eind december 2014 uit Duitsland geïmporteerd en dat bevalt mij erg goed. Stoelen vragen wat gewenning maar zitten ook na een lange vakantierit goed.

Succes met het vinden van een mooi exemplaar.
tijsvanvelthoven
Posts: 2
Joined: 04 Jan 2017, 19:32

Re: Delta 3 Voorstoelen en Middenconsole-Plastic Vervangen

Unread post by tijsvanvelthoven »

Dank je, ik zal er eens op letten!
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Delta 3 Voorstoelen en Middenconsole-Plastic Vervangen

Unread post by Koos »

De stoelen van de mijne uit 2009 zitten prima. ook na 210.000 km
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”