Geen satallieten meer

Discussie en vraagbaak over Delta 3
adijos
Posts: 39
Joined: 05 Aug 2011, 15:48

Geen satallieten meer

Unread post by adijos »

Wie heeft hier ervaring mee,?
in eens heb ik geen satelliet ontvangst meer in het navigatie systeem.
Of antenne of hele unit
Kan je de unit uitlezen ? is deze er makkelijk uit te halen? enz. enz.
Alvast bedankt voor het meedenken
Jos
malussa4
Posts: 30
Joined: 31 Jan 2011, 05:38

Re: Geen satallieten meer

Unread post by malussa4 »

Welk type navigatie heb je? Met het grote display? Dan kan er iets met de SD kaart zijn. Je kunt dan eens kijken naar de status van de kaart, deze moet onbeperkt zijn. Als deze nl niet of niet goed geregistreerd is, verloopt deze na een tijdje. Of de kaart eens opnieuw invoeren. Ook kun je eens proberen het systeem te resetten met het return knopje, het knopje met de gebogen pijl, deze zit onder het menu knopje. Misschien wist je dat ook al, en anders is het even het proberen waard voordat je alles gaat slopen.
Voor de uitvoeringen zonder het grote display, werkt het anders, maar dat weet ik zo ook niet. Sukses!!
Lancia Delta 1.8. - 1993

Lancia Delta 1.8. - 1996

Lancia Lybra 2.0. - 2001

Lancia Delta 1.4 T-jet. - 2009

Lancia Delta 1.4 MA - 2013.
adijos
Posts: 39
Joined: 05 Aug 2011, 15:48

Re: Geen satallieten meer

Unread post by adijos »

Hallo, na alles geprobeerd te hebben en het hele internet afgezocht ,allemaal zonder succes, een radio demontage set besteld in China voor €3,95.
De complete unit ( de grote uitvoering) er uit gehaald ( lukte met deze stift , zie afbeelding) om te kijken of er iets los zit
Maar helaas alles ( ik denk 3 antennes) zat vast.
Nu rest mij nog de dak antenne te controleren, hiervoor moet ik de dak bekleding los maken......
Ik hou jullie op de hoogte.
Jos
Attachments
img_2441-small.jpg
img_2441-small.jpg (74.58 KiB) Viewed 682 times
malussa4
Posts: 30
Joined: 31 Jan 2011, 05:38

Re: Geen satallieten meer

Unread post by malussa4 »

Als het de dakantenne is, zou je toch ook slechte radio ontvangst moeten hebben lijkt me. Overigens las ik in het duitse forum dat er idd corrosie kan voorkomen bij de dakantenne. De bekleding van de hemel schijnt redelijk eenvoudig los te kunnen. Sukses!!
Lancia Delta 1.8. - 1993

Lancia Delta 1.8. - 1996

Lancia Lybra 2.0. - 2001

Lancia Delta 1.4 T-jet. - 2009

Lancia Delta 1.4 MA - 2013.
adijos
Posts: 39
Joined: 05 Aug 2011, 15:48

Re: Geen satallieten meer

Unread post by adijos »

De radio ontvangst mankeert niks aan
Maar ik ga het binnen kort proberen.
Bedankt voor de info Malussa
adijos
Posts: 39
Joined: 05 Aug 2011, 15:48

Re: Geen satallieten meer

Unread post by adijos »

Had twee weken gelden geen usb stick meer zichtbaar in het menu, dus ook geen favoriete muziek.
ook de telefoon was er niet meer
Op advies van de Lancia garage Preuninger die de blu&me unit er van verdenkt de accu pool 1 uur lang losgekoppeld
en voilà de blu&me is gereset/hersteld en usb en telefoon zijn er weer!!
Jos
adijos
Posts: 39
Joined: 05 Aug 2011, 15:48

Re: Geen satallieten meer

Unread post by adijos »

Yes.. de navigatie werkt weer.
Na navraag bij de dealer een antenne besteld (€72) en die is vrij makkelijk te vervangen.
Bij de achterklep wanneer hij open is, de rubber rand optillen die de hemel bekleding afwerkt en na wat worsteling met de klem die dan zichtbaar is kan je wat ruimte tussen maken door de bekleding naar beneden te drukken, dan met een steek sleutel 22 de centrale moer los draaien ,dat de antenne defect raakt komt ook omdat deze moer niet vast genoeg zit en er daar door water in de antenne voet komt , het water tast de elektronica aan ( zie foto)
er zitten wel twee "weerhaakjes" aan de antenne zodat hij er niet uit waait als de moer los is , dat is wel even een dingtje .
bedankt voor het lezen
Adijos
Attachments
gps-antenne.jpg
gps-antenne.jpg (238.51 KiB) Viewed 682 times
Koos
Posts: 635
Joined: 21 Dec 2008, 23:32

Re: Geen satallieten meer

Unread post by Koos »

hebben meer merken last van
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”