Blue en me nav

Discussie en vraagbaak over Delta 3
lanciaemmy
Posts: 8
Joined: 30 Jan 2013, 12:55

Blue en me nav

Unread post by lanciaemmy »

In mijn Lancia Delta van 2009 zit het Blue & Nav systeem. Op de site blue en me.net staat de mogelijkheid deze te updaten. Dat heb ik gedaan. Echter, waarschijnlijk is er iets mis gegaan tijdens de update. Na lang wachten heb ik de usbstick verwijderd. Nu werken de knoppen met de menufunctie/telefoon en de windowsknop niet meer. Op deze manier kan ik dus niet meer gebruik maken van de menufuncties navigatie en telefoon.
Ik ben bij een Lanciaservicedealer geweest en de monteur heeft eerst de accupool losgehaald, geen effect. Vervolgens geprobeerd de laatste versie via de usbstick te installeren. Er gebeurd echter niks meer.
Iemand dit eerder gehad en er een oplossing voor gevonden?
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Blue en me nav

Unread post by koen_ »

Ik heb alleen ervaring met het blue&me systeem in de fiat 500, ook daar gaat het regelmatig mis bij het updaten ...
Zowel op de Fiat- als Alfa-fora kun je meer info over vinden

Het systeem in de 500 heeft moeite met moderne USB-sticks met grote capaciteit, bij mij lukte het uiteindelijk goed met een 'ouderwetse' USB-stick van 256 mb, fat32 geformatteerd
Dat zou je nog eens kunnen proberen ...
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
lanciaemmy
Posts: 8
Joined: 30 Jan 2013, 12:55

Re: Blue en me nav

Unread post by lanciaemmy »

Dank je wel Koen. Ik ga maar eens op zoek naar zo'n usbstick. Laatste strohalm. Van een Lanciadealer hoorde ik al dat je door het verkeerd updaten (usbstick te vroeg verwijderen) de blue en me computer kunt vernielen. Duur geintje €980. Ze gaan deze week eerst proberen de computer er een nacht vanaf te halen in de hoop dat hij dan leeg is en daarna alles opnieuw in regelen. Weet jij misschien ook waar die blue en me computer zich bevindt in de auto. Ik dacht in het dashboardkastje, of is dat iets anders?
koen_
Posts: 618
Joined: 24 Jul 2009, 09:37

Re: Blue en me nav

Unread post by koen_ »

Op het alfaforum zijn ook meldingen van defecte blue&me modules na mislukte updating, maar bij de 500 komt dat kennelijk niet voor ...
... als de update daarbij onderbroken wordt pikt hij de voortgang weer op bij opnieuw aanbieden, mits op een voor het systeem goed leesbare USB-stick ...

Ik weet niet precies waar de module in de Delta verstopt zit, waarschijnlijk rechts achter/onder het dashboard

Good Luck !
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
frans
Posts: 102
Joined: 06 Jan 2009, 20:52

Re: Blue en me nav

Unread post by frans »

Oplossing al gevonden ?
Lancia 2000 pininfarina coupe HF, Beta Montecarlo ie, HPE ie, Sedan Restyled ie, Delta 1.8 Di, NSU 1200.
Post Reply

Return to “NL25 Delta 3 (vanaf 2008)”